آخوندی:گروهی را مامور پیگیری تخلفات مسکن مهر کردم

آخوندی:گروهی را مامور پیگیری تخلفات مسکن مهر کردم

http://www.bananews.ir/مدیرعامل یکی از تعاونی مسکن مهر مدعی شده بود که به‌طور غیرقانونی به پیمانکار دست دوم میلیاردها تومان پرداخت شده است. وی در ابن‌باره گفته بود: این کار غیرقانونی بوده و ما از طریق دادگستری پیگیر حل مشکلات به‌وجود آمده هستیم. پروژه همچنان بلاتکلیف است، اعضای تعاونی‌ هم همچنان فشار می‌آورند و واحدیشان را می‌خواهند.
وزیر راه و شهرسازی از دستور ویژه برای پیگیری بروز تخلفات پنهان در مسکن مهر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه گزارش «تخلفات پنهان در مسکن مهر» را در وبسایت این خبرگزاری خوانده است، اظهار کرد:‌ دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات پنهان مسکن مهر داده‌ام و این مسئله در اولویت بررسی قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم ۱۴ دی‌ماه در گزارشی با عنوان "جزئیاتی از زوایای «تخلفات پنهان» در پروژه مسکن مهر" بخشی از تخلفات صورت گرفته در پروژه های مسکن مهر را منتشر کرده بود. در قسمتی از این گزارش به تخلف‌های یکی از پروژه‌های مسکن مهر جنوب شرق تهران (پاکدشت) پرداخته شد که در چند سال گذشته تعاونی‌ها، سازندگان و اداره راه و شهرسازی استان تهران با آن درگیر بوده‌اند.

مدیرعامل یکی از تعاونی مسکن مهر مدعی شده بود که به‌طور غیرقانونی به پیمانکار دست دوم میلیاردها تومان پرداخت شده است. وی در ابن‌باره گفته بود: این کار غیرقانونی بوده و ما از طریق دادگستری پیگیر حل مشکلات به‌وجود آمده هستیم. پروژه همچنان بلاتکلیف است، اعضای تعاونی‌ هم همچنان فشار می‌آورند و واحدیشان را می‌خواهند.

این اظهارات واکنش پیمانکار دست‌دوم پروژه مذکور را به‌دنبال داشت و سادات هندی در این‌باره گفت: معاونت وقت مسکن پیشنهاد ورود به این پروژه را به ما داد، زمانی که این پروژه تعطیل شد به ما گفتند که چون پیمانکار این منطقه هستید و کارتان نسبتا خوب است، بیائید این پروژه را جمع کنید.

این در حالی بود که اداره راه و شهرسازی استان تهران نیز در واکنش به انتشار خبر «مجوز پرداخت غیرقانونی ۲٫۴ میلیارد تومان به پیمانکار دست‌دوم» اعلام کرد: با توجه به نامه کنسرسیوم نیماسازه گستر سنندج و بازرگانی کیسان تجارت که شرکت عمران فرازان ویژن را به عنوان همکار جهت دریافت کلیه مطالبات کنسرسیوم مذکور اعم از تسهیلات بانکی و در محل آورده اعضا معرفی نموده، اقدام گردیده است. این‌که اداره راه و شهرسازی استان تهران از طریق نامه‌نگاری پیمانکار اصلی مطالبات پیمانکار دست‌دوم را پرداخت کرده، جای تامل دارد و نهادهای ذی‌صلاح باید به آن رسیدگی کنند، اما مسئله پرداخت‌های قانونی یا غیرقانونی در مسکن مهر فقط مختص به جنوب شرقی پایتخت نیست و به جنوب غربی سرایت کرده است.

در گزارش همچنین به اختلاف مالی پیش‌آمده بین برخی تعاونی‌ها و پیمانکاران پرداخته شد.

بر این اساس برخی پیمانکاران مسکن مهر این شهر از تکمیل باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر سر باز زده‌اند و مدعی بروز مشکلاتی در پرداخت تسهیلات به خود شده‌اند. یکی از همین پیمانکاران مدعی شده بود طرفین قرارداد مسکن مهر پرند (شامل مپسا و تعاونی) از پرداخت سهم آورده اعضا و نیز وام بانکی خودداری کرده که در نتیجه این امر تکمیل پروژه امکان‌پذیر نیست.

اما پیگیری‌ها حاکی از آن است تعاونی پروژه مذکور میلیون‌ها تومان را از آورده متقاضیان به پیمانکار پرداخت کرده، بدون آن‌که شرکت مپسا و شرکت عمران پرند از این ماجرا اطلاعی داشته باشند.

نکته جالب توجه در این ماجرا امضای قراردادی بین سازنده و تعاونی است، اقدامی که تخلف محسوب شده و گرفتاری‌های فراوانی را برای شرکت عمران پرند به‌عنوان کارفرما و ناظر یعنی مپسا به‌وجود آورده است. به این ترتیب بخش قابل توجهی از آورده متقاضیان توسط تعاونی به حساب سازنده منتقل می‌شود، در حالی که روح ثبت‌نام کنندگان از این اتفاق بی‌خبر بوده و هستند.

    نظرات