سردرگمی زیر شلوغ‌ترین چهارراه پایتخت

سردرگمی زیر شلوغ‌ترین چهارراه پایتخت

http://www.bananews.ir/چهارراه ولیعصر (عج) دو هفته‌ایست یک زیر دارد و یک رو که هرکدام وضعیت و ماجرایی جالب و دیدنی دارند. بخش قابل توجهی از شهروندان راهی جز زیرگذر ندارند و مجبورند از آن عبور کنند و مسیر خود را بعد از سردرگمی و یا لحظاتی گم شدن پیدا می‌کنند. عده‌ای هم هستند که قادرند از رو و یا میان نرده‌های نصب شده برای انسداد عبور عابران، بگذرند و به میان چهارراه آمده و از وسط آن به مقصد خود برسند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این روزها در زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) شغل جدیدی در شهرداری ایجاد شده که با صدای بلند مسیر را به عابران یادآوری می‌کنند و می‌گویند: «مترو از این طرف و BRT انقلاب از ورودی بعدی و ... این افراد کارشان راهنمایی مسافران است و صدایشان در سالن زیرگذر می‌پیچد و به گوش می‌رسد».

چهارراه ولیعصر(عج) چهارراهی است که محال است اهل تهران باشید و از آن نگذرید به همین دلیل اگر در چند روز گذشته سری به این زیرگذر زده باشید، شاید شما هم اتفاق افتاده باشد که در پیدا کردن مسیرتان اذیت و سردرگم شده و از افرادی که برای پیدا کردن مسیر و ورودی حضور دارند کمک گرفته باشید. ممکن است مشکل در شیوه انتخاب تابلوهای راهنمای نصب شده باشد که خوانایی لازم را ندارند و یا طراحی تعداد ورودی و خروجی‌ها استاندارد نیست و یا شاید اصلا اشکال از مردم است که عادت ندارند از این فضاها استفاده کنند.

از سوی دیگر چند گروه از شهروندان با وجود زیر گذر دچار مشکلات اساسی شده‌اند. شهروندان معلول، سالمند و یا همه افرادی که از پله‌برقی هراس دارند و نمی‌توانند از این وسیله استفاده کنندو از آنجایی که هر سه ورودی زیرگذر به غیر از ورودی اصلی مترو فقط پله برقی دارد، این گروه از شهروندان با مشکل جدی رو‌به‌رو هستند و مجبور به طی مسافت طولانی در خیابان و عبور از عرض خیابان می‌شوند.

از سوی دیگر افرادی هم حضور دارند که قصد سوار شدن به مترو و اتوبوس را ندارند و می‌خواهند از تاکسی استفاده کنند و برای این کار مجبورند فاصله‌ای طولانی را طی کرده و در فاصله دورتر از چهارراه سوار تاکسی شوند و البته بسیاری از آنها این زحمت را به خود نداده و از میان و روی نرده‌های نصب شده می‌پرند.

همچنین قرار بود از این زیرگذر استفاده‌های فرهنگی شود ولی در اولین گام تنها پوسترهایی نصب شده بود که همان‌ها هم تحت تاثیر انواع تابلوی راهنما قرار گرفته‌اند تا مردم گم نشوند. علی‌رغم این که گفته شده بود پله برقی‌های استفاده شده در پروژه از بهترین نوع است اما عابرین هر روز شاهد هستند که یکی از ورودی‌ها به دلیل خرابی پله برقی غیرقابل استفاده شده است.

 اگرچه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) اشکالات قابل توجهی دارد و مردم در ابتدا با سختی مواجه شده‌اند، اما نکته مهم آن کم شدن ترافیک به دلیل انتقال عابران به زیرسطح است. به نظر می‌رسد اشکالات موجود بعد از مدتی امکان برطرف شدن را دارد و مسافران به زودی راه خود را پیدا می‌کنند اما مسائل مهمی نظیر آسانسور و پله برقی‌ها باید هر چه زودتر برطرف شود. در عین حال خواناتر شدن تابلوها می‌تواند مشکل شهروندان را مرتفع کند.

    نظرات