طرح تفصیلی برای ضوابط بلندمرتبه سازی، تعیین تکلیف نکرده است

طرح تفصیلی برای ضوابط بلندمرتبه سازی، تعیین تکلیف نکرده است

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به نگرانی‌های موجود راجع به طرح تفصیلی، به نقش مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مشخص و عملی کردن طرح جامع و طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: با وجود این‌که بیش از ۷۰-۸۰ درصد از درآمد شهرداری در این معاونت و از محل ساخت و سازها ایجاد می‏‌شود، شاهد نگاهی بسیار سطحی به این معاونت هستیم، به طوری که کمترین بودجه در سنوات گذشته به این معاونت تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد بودجه غیرمتمم شهرداری در سال ۹۲ بوده است، گفت: از این میزان فقط ۲۳ میلیارد به این معاونت داده شده است و از این مقدار نیز صرفاً مبلغی حدود ۴ میلیارد تومان جذب شده است. این در حالی است که برای توسعه و نگهداری یک سرای محله آن هم در متمم بودجه سال ۹۲ شهرداری مبالغی در حدود ۲ الی ۳ میلیارد تومان به شورا پیشنهاد و تصویب شد.

وی هم‌چنین با بیان اینکه برای کل حریم شهر تهران در طرح های تفصیلی و جامع، طرح‌های مختلف تعیین شده اما هیچ‌کدام از این‌ها اجرایی نشده است، گفت: هنوز طرح تفصیلی برای مثلا ضوابط بلند مرتبه سازی، تعیین تکلیف نکرده است و مجوزها براساس بخشنامه‌ها یا مصوبات کمیسیون ماده‌ ۵ داده‌ می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر نقاط قوت طرح تفصیلی، بیان کرد: نمی‏‌توانیم طرح را متوقف کنیم تا اشکالاتش گرفته شود، زیرا نمی‌‏شود ساخت‌و‌سازها را متوقف کرد و متوقف کردن طرح تفصیلی منجر به افزایش بی‏‌نظمی گذشته می‏‌گردد.

    نظرات