مسکن‌مهر فاقدمجوز ایمنی آتش‌نشانی

مسکن‌مهر فاقدمجوز ایمنی آتش‌نشانی

http://www.bananews.ir/معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران وضعیت ایمنی در اغلب پروژه‌های مسکن مهر را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: اگر این طرح در محدوده شهرداری تهران انجام می‌شد، قطعا برای ساخت و ساز می‌بایست مجوز ایمنی از سازمان آتش‌نشانی گرفته می‌شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس فتح‌اله تیموری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به وضعیت ایمنی در پروژه‌های مسکن مهر، اظهار کرد: در تهران و حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی پایتخت چنین طرحی اجرا نشد، اما متاسفانه در این پروژه‌ها عمدتا موارد ایمنی ضعیف بوده و لحاظ نشده است.

وی با اشاره به حضورش در پروژه‌های مسکن مهر پردیس و پرند، افزود: برای کار شخصی به تعدادی از واحدهای در این پروژه سر زدم که متاسفانه دیدم مشکلات ایمنی در آنها وجود دارد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عدم استفاده از موتورخانه مرکزی و نصب پکیج در واحدهای مسکن مهر، اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن شمار واحدهای مسکونی در هر یک از بلوک‌های این مسکن‌ها در حقیقت نبود موتورخانه مرکزی سبب شده تا به نوعی در هر واحد یک موتورخانه داشته باشیم و این امر سبب توزیع کانون خطر در قسمت‌های مختلف ساختمان شده است.

تیموری با اشاره به نصب پکیج‌ها و کنتورهای گاز جدا در برخی از پروژه‌های مسکن مهر، خاطر نشان کرد: این امر گرچه ممکن است از نظر استقلال و پرداخت هزینه خوب باشد اما در حقیقت توسعه کانون خطر در واحدهای مسکونی است.

وی نحوه دسترسی نیروهای امدادی نظیر آتش‌نشانی، اورژانس و ... به شهرک‌های مسکن را از دیگر خلاءهای ایمنی در این مناطق برشمرد و گفت: متاسفانه در اغلب این شهرک‌ها فاصله میان ایستگاه‌های آتش‌نشانی یا پایگاه‌های اورژانس با این واحدها زیاد است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بحث ارائه خدمات شهری در این پروژه افزود: مهم‌تر از سالن‌های اجتماعات و ... که اتفاقا ضروری نیز هستند، احداث ایستگاه آتش‌نشانی است. اما متاسفانه ایمنی عمدتا در ساخت و سازهای ما قربانی می‌شود.

    نظرات