کاهش بودجه فعالیت‌های عمرانی و تاثیر آن بر تصادفات

کاهش بودجه فعالیت‌های عمرانی و تاثیر آن بر تصادفات

http://www.bananews.ir/کاهش بودجه فعالیت‌های عمرانی در بروز سوانح تاثیر‌گذار است چراکه به دلیل نبود این اعتبار بسیاری از امور مربوط به استانداردسازی جاده‌ها و نوسازی ناوگان انجام نمی‌شود که به خودید خود در سوانح و شدت آن تاثیرگذار هستند.

به گزارش بنانیوز ؛ عباس محمود‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا بر ضرورت نگاه دقیق و جدی‌تر به دلایل تصادفات تاکید و اظهار کرد: باید به دنبال علت سوانح جاده‌ای باشیم نه مقصر آن لذا باید کمیته‌ای ویژه در این زمینه علل سوانح را بررسی کند و بعد از بررسی، راهکارهای کاهش سوانح را ارائه کند.

وی افزود: در برنامه‌ پنجم توسعه بر کاهش ۱۰ درصدی سوانح در هر سال تاکید شده که براین اساس کل تلفات جاده‌ای تا پایان سال گذشته که حدود ۱۹ هزار نفر بود نسبت به سال قبلش حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و بر اساس آخرین آمار، از ابتدای امسال تا کنون حدود هشت درصد سوانح جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

محمودآبادی کاهش بودجه فعالیت‌های عمرانی را در زمینه سوانح تاثیر‌گذار دانست و گفت: کاهش طیف وسیعی از تصادفات به دلیل تفکیک راه‌ها بوده است.

وی افزود: نوسازی ناوگان نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه به دلیل کاهش بودجه فعالیت‌های عمرانی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

این کارشناس تدوین و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات مرتبط را شاه‌ کلید اقدامات و فعالیت‌ها در راستای کاهش سوانح برشمرد.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد علل سوانح جاده‌ای عامل انسانی است، اظهار کرد: بحث تطبیق سیستم‌های نظارتی با بحث فرهنگ‌سازی یکی از دیگر موضوعات مهم در این زمینه است که در کشور ما به آن پرداخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قوانین و مقررات پشتوانه‌ نظارتی نداشته باشند دوامی نخواهند داشت، گفت: به عنوان مثال بحث کمربند ایمنی که در کنار آموزش به لحاظ نظارتی نیز مورد توجه قرار گرفت در حال حاضر توسط اکثر رانندگان رعایت می‌شود یا بحث حرکت آرام و اصولی در تونل‌ها که به دلیل سخت‌گیری و نظارت جدی توسط رانندگان رعایت می‌شود.

این کارشناس حمل و نقل تاکید کرد‌: اگر در کنار ساختارهای آموزشی چارچوب‌های نظارتی وجود نداشته باشد، موفق نخواهیم بود.

    نظرات