دروازه طلایی اقتصاد ایران کجاست؟

دروازه طلایی اقتصاد ایران کجاست؟

http://www.bananews.ir/مجتمع بندری شهید رجایی با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات ایران محسوب می‌شود و عهده‌دار بیش از ۵۳ درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ است.

به گزارش بنانیوز ؛ اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از۷۰ بندرکوچک و بزرگ را بر عهده دارد و مدیریت مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور و دروازه طلایی اقتصادی ایران در زمینه حمل ونقل ترکیبی نیز تحت نظر این اداره کل است.

این مجموعه اقتصادی با برخورداری از حدود ۵۰ کیلومتر شبکه ریلی، بزرگترین پایانه ریلی - کانتینری بنادر کشور را در اختیار دارد.

این بندر ضمن بهره‌مندی از ۳۶ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور با ظرفیت شش میلیون TEU کانتینر در سال حجم گسترده‌ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده های نفت خام در این بندر انجام می‌شود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله ۲۲ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با بیش از ۴۸۰۰ هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از۸۸ میلیون تن کالا برخوردار است.

    نظرات