بهره‌برداری رسمی ۴۰۰ کیلومتر جاده و بزرگراه تا پایان سال

بهره‌برداری رسمی ۴۰۰ کیلومتر جاده و بزرگراه تا پایان سال

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ اعلام کرد: تا پایان سال ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود که حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بنانیوز ؛ خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: احداث ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار است که بعضی از این مسیر در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته اما هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است. بخشی از این مسیر نیز شامل محورهای میاندوآب - کرمانشاه به طول ۳۰ کیلومتر، کنار گذرشرقی اهواز، کنارگذر چهار خطه شمال شرقی شیراز و گرگان - بجنورد و ... می‌شود.

وی افزود: برای افتتاح ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه تا به حال ۳۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

ساخت بزرگراه‌ و ریل از برنامه عقب مانده است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ گفت: بر اساس برنامه پنجم باید ۲۵ هزار کیلومتر بزرگراه و ۱۵ هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته شود در حالی است که ساخت بزرگراه‌ها و ریل بر اساس برنامه پیش نرفته است.

خادمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه داریم و طول شبکه ریلی در کشور حدود ۱۰ هزار کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها کند پیش رفته است، گفت: مشکل تامین منابع از عوامل اصلی تحقق نیافتن برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها در کشور بوده و کاهش ساخت راه‌های اصلی نیز به عنوان یکی دیگر از موضوعات قابل توجه محسوب می‌شود.

    نظرات