راه‌آهن سراسری به آسیای میانه و دریای مدیترانه متصل می‌شود

راه‌آهن سراسری به آسیای میانه و دریای مدیترانه متصل می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن مهم شمردن راه‌آهن غرب کشور، تکمیل این پروژه را موجب اتصال راه آهن سراسری به آسیای میانه و دریای مدیترانه عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز ؛ علی نورزاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - گفت: راه‌آهن غرب کشور به طول ۵۲۰ کیلومتر در دو فاز طراحی و در حال اجراست. فاز اول به طول ۲۶۷ کیلومتر حد فاصل راه‌آهن اراک - کرمانشاه و فاز دوم از کرمانشاه تا خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر طراحی شده است.

وی راه‌آهن غرب کشور را یکی از طرح‌های مهم ریلی عنوان و اظهار کرد: این پروژه در سطح منطقه از اهمیت ویژه و بسزایی برخوردار است و با تکمیل آن امکان برقراری ارتباط ریلی میان ایران و عراق و زیارت اماکن متبرکه و عتبات عالیات فراهم می‌شود. همچنین این مسیر امکان برقراری ارتباط ریلی بین کشورهای آسیای میانه، دریای مدیترانه را از طریق ایران، عراق، سوریه و بندر لاذقیه را نیز ایجاد می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی این طرح حدفاصل ملایر تا کرمانشاه افزود: در صورت تامین منابع لازم، عملیات اجرایی این طرح در بخش زیرسازی تا خرداد سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: کنارگذر غربی کرمانشاه به طول ۲۳ کیلومتر و چهار خطه از پروژه‌های مهم و قابل توجه بخش راه در استان کرمانشاه است که ۱۴ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و ۹ کیلومتر باقیمانده آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا شهریور آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

    نظرات