با مدعیان اراضی فرودگاهها مقابله کردم

با مدعیان اراضی فرودگاهها مقابله کردم

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به موضوع مستندسازی املاک فرودگاه‌های کشور گفت: با کسانی که مدعی اراضی فرودگاه‌های کشور بودند مقابله کردم و یک ریال پول هم به آن‌ها ندادم.

به گزارش بنانیوز ؛ محمود رسولی‌نژاد امروز - سه شنبه - در مراسم تودیع خود اظهار کرد: امسال رشد ۱۰ درصدی پروازهای عبوری را خواهیم داشت که این رقم در سال‌ آینده به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی طی سال‌های ۸۴ تا ۸۸ رشد خوبی در پروازها داشتیم اما در سال‌های ۸۸ تا ۸۹ دچار افت در این زمینه شدیم و بعد از سال ۹۱ نیز رشد چهار درصدی پروازهای عبوری را شاهد بودیم.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که در سال ۸۴ متوسط پروازهای عبوری ۱۶۵ پرواز بود، گفت: این میزان در سال ۸۸ به ۴۵۰ رسیده و در سال ۹۱ به ۴۶۵ پرواز رسید که به اعتقاد من انجام پروازهای عبوری نه تنها از لحاظ اقتصادی اهمیت دارد بلکه بیانگر امنیت در این بخش است.

مدیر عامل سابق شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که فرودگاه، محوری‌ترین نقطه اقتصادی هر منطقه محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی و گردشگری هر منطقه دارد، افزود: هر نوع غفلتی در این بخش آثار سویی به همراه دارد. از طرف دیگر وجود یک فرودگاه خوب و مناسب در یک منطقه باعث رشد و تعالی آن منطقه خواهد شد.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که در حوزه مدیریت و راهبری فرودگاه‌ها یکی از مشکل‌ترین مشاغل در دنیا مدیریت فرودگاه محسوب می‌شود، گفت: در حوزه ارائه سرویس ناوبری، ارائه سرویس‌های ناوبری مطابق با استانداردهای جهانی و نیروی متخصص جزو اهدافی بود که همیشه به دنبال آن بودیم.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه اصلی شرکت فرودگاه‌ها نیروی انسانی است، گفت: کارشناسان فنی متخصص در طول سال‌های گذشته برگ زرینی از افتخارات این شرکت محسوب می‌شوند و به واسطه اقدامات و نوآوری‌های آن‌ها اخیرا یکی از کارشناسان شرکت به عنوان مسوول ATM در دفتر خاورمیانه است و به عنوان سیاست‌گذار ترافیک هوایی در منطقه خاورمیانه انتخاب شد.

مدیر عامل سابق شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که از حدود ۶۷ هزار نفر نیروی انسانی وزارت راه تقریبا ۸۲۰۰ نفر در شرکت فرودگاه‌ها مشغول به کار هستند، گفت: بیش از ۲۷ درصد از این نیروها با احتساب سازمان هواپیمایی در حوزه حمل و نقل هوایی کار می‌کنند که همین موضوع نشان دهنده اهمیت حوزه هوایی در بخش حمل و نقل محسوب می‌شود.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که فرودگاه سمبل صنعت هوانوردی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد:‌ در طول دوران مسئولیتم حدود ۵۰۰ پروژه عمرانی و تجهیزات هوایی به بهره برداری رسید و یکی از راهکارهایی که برای پیشبرد امور همیشه مدنظر داشتم تشکیل کمیته و کارگروه‌های مختلف بود.

وی گفت: سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی انجام می‌دهیم و ۷۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و به‌روزآوری آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سابق شرکت فرودگاه‌ها بازنگری در تعرفه‌های فرودگاهی را یکی از مهمترین اقدامات مهم در دوران مسئولیتش عنوان کرد.

رسولی‌نژاد با اشاره به موضوع مستندسازی املاک فرودگاه‌های کشور گفت: بخش حقوقی شرکت را در این زمینه فعال کردم و با کسانی که مدعی اراضی فرودگاه‌های کشور بودند مقابله کردم و یک ریال پول هم به آن‌ها ندادم؛ زمانی به آرامش می‌رسم که بتوانیم پول‌هایی که در گذشته به این عده داده شده را پس بگیریم و این اسناد به نام فرودگاه ثبت شود.

وی با بیان این‌که امروز برای بنده فقط روز تودیع از مدیر عامل بودن نیست، گفت:‌ از سال ۶۰ وارد این سیستم شده‌ام و در حال حاضر می خواهم از این بخش خداحافظی کنم ولی اگر ۱۰ بار دیگر متولد شدم وارد این صنعت خواهم شد.

    نظرات