بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی صفر شد

بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی صفر شد

http://www.bananews.ir/مدیرمالی بانک مسکن با تاکید بر این‌که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار دیگر بدهی بلاتکلیفی در خصوص تسهیلات مسکن مهر به بانک مرکزی نداریم، گفت: بر این اساس تمامی مسائل مربوط به تسهیلات مسکن مهر شفاف شد.

به گزارش بنانیوز ؛ حجت‌الله مهدیان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که دیگر بدهی بلاتکلیفی به بانک مرکزی نداریم، تصریح کرد: به عبارت دیگر تمام اضافه برداشت بانک مسکن در طرح مهربه خط اعتباری تبدیل شد. بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار اضافه برداشت‌ها منضبط و شفاف شد و چیزی تحت عنوان اضافه برداشت به هیچ وجه حتی یک ریال به بانک مرکزی نداریم.

وی همچنین با یادآوری این‌که بازار اوراق حق تقدم چند روزی با نوسانات قیمتی مواجه شد، اظهار کرد: پس از مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام مسکن صف خرید برای این اوراق ایجاد شده بود که خوشبختانه مشکل برطرف شده است.

مدیر مالی بانک مسکن با تاکید بر این‌که هم‌اکنون برای اوراق حق تقدم صف فروش ایجاد شده و روند بازار به تعادل رسیده است، اظهار کرد: صف فروش به معنای این است که قیمت اوراق بیش از این نزولی خواهد شد که این مسئله به نفع مردم و مصرف‌کننده است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون قیمت هر برگ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است، قیمت این اوراق در هفته‌های اخیر تا مرز ۷۰ هزار تومان نیز افزایش یافته بود. این اوراق تا پیش از مصوبه شورای پول و اعتبار با قیمت بین ۳۶ تا ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

    نظرات