۵میلیون تومان تسهیلات برای اتمام پروژ‌‌ه‌های خودمالکی مسکن مهر

۵میلیون تومان تسهیلات برای اتمام پروژ‌‌ه‌های خودمالکی مسکن مهر

http://www.bananews.ir/مهرآبادی گفت: انتظار ما از بانک مرکزی این است که در مورد افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان نیز با تدبیر مناسب موافقت نماید، تا به اتمام پروژه‌ها کمک شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از سه مصوبه جدید شورای پول و اعتبار و کمیته اصلی مسکن مهر در بانک مسکن خبر داد و گفت: شورای پول و اعتبار تصویب کرد سقف کل تسهیلات مسکن مهر از ۴۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز ؛ احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، افزود: از شورای پول و اعتبار، رئیس کل بانک مرکزی و اداره اعتبارات بانک مرکزی بابت مصوبه‌هایی که بالاخره با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر صورت گرفت، تشکر می‌شود.

وی در مورد این مصوبات گفت: شورای پول و اعتبارسقف کلی تسهیلات مسکن مهر را از ۴۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی افزود: این افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی مصوبه دولت در اسفند سال ۹۱ بود که با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی این افزایش به تصویب رسید و سقف تسهیلات کلی مسکن مهر به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مهرآبادی درباره دیگر مصوبه شورای پول و اعتبار در حوزه مسکن مهر گفت:‌ مصوبه دوم شورای پول و اعتبار در مورد موافقت با تقسیط ۲۰ ساله تسهیلات طرح مسکن مهر (مجموع مشارکت مدنی و فروش اقساطی) از ۱۵ سال به ۲۰ سال است که با این اقدام بانک مرکزی متقاضیان مسکن مهر برای فروش اقساطی تسهیلات مراجعه خواهند نمود.

وی ادامه داد: در دولت قبلی تقسیط مسکن مهر از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته بود، اما بعداً باز همین تقسیط به ۱۵ سال رسید که با پیگیری‌های مستمر در نهایت تصویب شد که این بازپرداخت باز هم به ۲۰ سال برگردد.

مهرآبادی گفت: انتظار ما از بانک مرکزی این است که در مورد افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان نیز با تدبیر مناسب موافقت نماید، تا به اتمام پروژه‌ها کمک شود.

وی افزود: البته تامین اعتبار برای افزایش این تسهیلات می‌تواند از محل وصول اقساط برگشتی به بانک باشد تا تعهد جدید برای بانک مرکزی ایجاد نکند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: مردم و متقاضیان مسکن مهر انتظار دارند که بانک مرکزی با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر نیز موافقت کند تا پروژه‌ها هرچه سریعتر به اتمام برسد و منابع بانک مرکزی بازگشت شود که در این صورت اثر ضد تورمی بازپرداخت تسهیلات نمایان خواهد شد.

مهرآبادی در خصوص تصمیمی که در کمیته اصلی طرح مسکن مهر در بانک مسکن گرفته شده است اشاره کرد و گفت:‌ بنده در این کمیته حضور دارم که هر دو هفته یک بار این کمیته تشکیل می شود.

وی گفت: در این کمیته برای پروژه‌های خودمالکی مسکن مهر که قبلا تسهیلات ۲۰ یا ۲۲ میلیون تومانی اخذ نمودند، تصمیم گرفتیم که براساس آن پروژه‌های خودمالکی که به علت ناتوانی مالی توانایی تکمیل و فروش اقساطی را ندارد بتوانند در صورت رضایت خریداران مبلغ ۵۰ میلیون ریال از محل اوراق گواهی حق تقدم بانک مسکن در قالب متمم مشارکت دریافت نمایند.

مهرآبادی ادامه داد: برخی از خودمالکان در قالب مسکن مهر به دلایلی کارشان متوقف است، بنابراین بانک مسکن به آنها از محل اوراق گواهی حق تقدم اوراق تسهیلات مسکن ۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند تا کار آنها نیز به اتمام برسد.

    نظرات