دولت مجاز به نصب نیروگاه‌های کوچک برای کاهش آلایندگی شد

دولت مجاز به نصب نیروگاه‌های کوچک برای کاهش آلایندگی شد

http://www.bananews.ir/مجلس شورای اسلامی دولت را مجاز کرد که در سال آینده برای کاهش آلایندگی نیروگاه‌های کوچک را در معابر کشور نصب کند.

به گزارش بنانیوز ؛  نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در جلسه نوبت صبح امروز(یکشنبه) تبصره‌های الحاقی ۲۴،۲۵ و ۲۶ به ماده واحده در بخش هزینه‌ای را به تصویب رساندند.

مطابق تبصره الحاقی ۲۴، در اجرای مواد ۱۳۳ و ۱۳۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه درخصوص توسعه انرژی‌های نو و با هدف امنیت‌بخشی به انرژی کشور و کاهش آلایندگی دولت مجاز است در سال ۱۳۹۳ طرح نصب نیروگاه‌های کوچک و پیش‌گرم‌کن‌های خورشیدی بر فراز بام‌ها، بوستان‌ها و معابر کشور را اجرا کند. این طرح به صورت مشارکت ۵۰ درصد با متقاضیان از محل منابع حاصل از بند ز تبصره ۹ این قانون اجرا شود.

مطابق تبصره الحاقی ۲۵، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است در بودجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال ۹۳ که به تصویب شورای عالی مناطق آزاد می‌رسد نظارت کرده و آن را در پیوست شماره ۳ لایحه بودجه ۱۳۹۴ کل کشور درج کند.

مطابق تبصره الحاقی ۲۶، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است تخصیص اعتبار بر پروژه‌هایی که دارای مجوز ماده ۲۱۵ قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند و در ساخت آنها سایر شرکت‌ها از محل سایر منابع مشارکت می‌کنند را در اولویت قرار دهند.

    نظرات