پیشرفت راه‌آهن گل‌گهر - شیراز

پیشرفت راه‌آهن گل‌گهر - شیراز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۱۵ درصدی راه آهن گل گهر- شیراز خبر داد و گفت: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال احداث شده که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

به گزارش بنانیوز ؛ علی نورزاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان فارس از پروژه‌ راه‌آهن گل‌گهر- شیراز، عملیات تکمیلی محور حاجی‌آباد - نیریز و احداث باند دوم محور استهبان - رونیز بازدید کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌آهن گل‌گهر- شیراز در اتصال شیراز به منطقه گفت: این خط‌ آهن در آذرماه سال ۹۰ با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال احداث شده است که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

به گفته نورزاد این راه‌آهن به طول ۳۴۶ کیلومتر با عبور از شهرستان‌های قطرویه، نی‌ریز، استهبان و سروستان در انتها به شهر شیراز خواهد رسید.

وی افزود: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به راه‌آهن موجود بافق- بندر عباس طراحی شده و با توجه به وجود مراکز صنعتی، معادن متنوع سنگ، معادن تولید مواد اولیه کارخانجات ذوب‌آهن در منطقه اهمیت احداث این خط‌ آهن بیشتر نمایان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطعات این پروژه افزود: راه‌اهن گل‌گهر- شیراز در چهار قطعه طراحی شده که قطعه سه به طول ۱۰۰ کیلومتر در منطقه‌ نی‌ریز و ابتدای منطقه میان جنگل فسا در دست اجرا قرار دارد و از حوالی دریاچه بختگان در کیلومتر ۱۵۶ آغاز و پس از عبور از منطقه خیر و جلگه رونیزدر دامنه کوهستان خرمن‌کوه در کیلومتر ۲۵۶ به انتها می‌رسد.

ایسنا

    نظرات