کلنگ زنی خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران

کلنگ زنی خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران

http://www.bananews.ir/کلنگ طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری با حضور وزیر نیرو زده شد.

به گزارش بنانیوز ؛ این پروژه به روش BOT با مشارکت بخش خصوصی و به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای تهران اجرا می شود.

پروژه طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین ، پاکدشت و شهرری د رحد فاصل تصفیه خانه جنوب تهران واقع در شهرری تا نقطه اصلی تقسیم آب در شبکه آبیاری ورامین با هدف انتقال سالانه ۲۸۳ میلیون متر مکعب از پساب‌های تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری اجرا می شود.

همچنین در این پروژه سهمیه شهرری ۲۵ میلیون متر مکعب است و مابقی پساب به مصارف کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت‌های ورامین و پاکدشت می‌رسد.

حذف نوسانات پساب خروجی تصفیه خانه جنوب تهران و تنظیم جریان پساب برای ورود به شبکه آبیاری ورامین از دیگر اهداف پروژه مذکور است.

این پروژه در ۳۰ ماه اجرا می‌شود و براساس قرارداد در طول ۱۵ سال پس از اجرای طرح توسط سرمایه‌گذار به بهره برداری می رسد. ظرفیت خط انتقال پروژه ۹ متر مکعب بر ثانیه است و ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است. همچنین در سال ۹۲ قیمت خرید تضمینی آب انتقالی ۶۱۷ ریال بوده که در این پروژه پس از اجرا قیمت فروش آب ۱۴۰ تومان پیش بینی شده است.

همچنین ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سال به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

محمد پرورش – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران- از افتتاح ۱۷٫۵ میلیارد تومان پروژه در امروز خبر داد.

    نظرات