دو طرفه شدن خط ترانزیتی بازرگان از هفته آینده

دو طرفه شدن خط ترانزیتی بازرگان از هفته آینده

http://www.bananews.ir/خط ترانزیتی بازرگان تا یک هفته آینده، دوطرفی می‌شود. اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه «ماکو» یکی از مهره‌های تاثیرگذار در تحقق تفاهم ۳۰ میلیارد دلاری تجارت میان ایران و ترکیه است، اظهار کرد: در این سفر پیشنهاد شد که منطقه «ساری سو» در ماکو به عنوان ترمینال دوم گمرک بازرگان در نظرگرفته شود که باید روی این قضیه مطالعه بیشتری صورت گیرد.
به گزارش بنانیوز ؛ وی با تاکید بر اینکه باید در بخش مسافری وضعیت گمرک بازرگان بهبود یابد، تصریح کرد: امیدواریم دو طرفه شدن خط ترانزیتی بازرگان تا یک هفته آینده، انجام گیرد.
مشاور ارشد رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تسریع برای کاهش و رفع برخی از مشکلات تا پایان سال جاری ضروری است، گفت: طی تفاهمی با استاندار آذربایجان غربی، سال آینده فرودگاه ماکو ساخته می‌شود که مقرر شده هزینه احداث این فرودگاه به صورت مشترک توسط استانداری آذربایجان غربی و منطقه آزاد ماکو تامین شود.
وی یکی از مزایای منطقه آزاد ماکو را تردد بدون ویزا عنوان و به تعریض جاده اصلی ارومیه به منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شده و براساس تفاهم‌نامه‌های به عمل آمده بزرگراه ایواغلی - بازرگان مقرر است طی ۲ تا پنج سال ساخته شود.

    نظرات