متوسط اجاره‌بهای خانه در تهران چقدر است؟

متوسط اجاره‌بهای خانه در تهران چقدر است؟

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از افزایش تعداد مستاجران و کاهش تعداد مالکان طی سه دهه اخیر خبر داد و گفت: متوسط قیمت اجاره مسکن در تهران برای یک واحد ۶۰ متری حدود ۳۰ میلیون تومان ودیعه ( معادل ماهانه ۹۰۰ هزار تومان ) است.

به گزارش بنانیوز ؛ حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا بیشترین نرخ‌ اجاره‌بهای مسکن در تهران را در مناطق یک،‌ دو و سه و کمترین نرخ اجاره‌بها را در مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۱ عنوان کرد و گفت: بسته به نوع ساخت و امکانات هر واحد مسکونی قیمت‌ اجاره‌بهای مسکن نیز متفاوت است.

وی با اشاره به متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران اظهار کرد: قیمت اجاره هر واحد مسکونی همچون خرید و فروش‌ به محله، نوع ساخت و ساز و امکانات واحد مسکونی بستگی دارد.

عقبایی با اشاره به فعال‌سازی صنعت اجاره که از جمله برنامه‌های آینده این اتحادیه است، گفت: برای طرح مسکن استیجاری طرحی با این عنوان پیشنهاد شده بود تا دولت فضای رقابتی در صنعت اجاره ایجاد کند چراکه همواره اقشاری از جامعه هستند که قادر به پرداخت اجاره‌ بهای ماهانه نیستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه از دهه ۶۰ تاکنون همواره سیر اجاره‌نشینی در کشور افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود هرساله تعداد مالکان کاهش یافته و به تعداد مستاجران افزوده شده است.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است زمین‌هایی از سوی دولت در اختیار سازندگان قرار گیرد و این واحدهای مسکونی با قیمت‌های مناسب ساخته و عرضه شوند چراکه قیمت پایین این واحدها در هر محله تعادل قیمتی ایجاد می‌کند.

به اعتقاد عقبایی اگر مبلغ افزایش اجاره‌ بهای این واحدها در هر سال پنج درصد در نظر گرفته شود بازار اجاره‌ بهای مسکن کنترل می‌شود که البته این امر مستلزم فعال‌سازی صنعت اجاره، ایجاد فضای رقابتی میان مؤجران و کنترل قیمت مسکن در هر محله است.

نظرات