نگهداری و ایمنی راه‌های تهران نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان

نگهداری و ایمنی راه‌های تهران نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای نگهداری و ایمنی راه‌های کشور حداقل سالانه هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش بنانیوز ؛ فریبرز واحدی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهارکرد: برای نگهداری و ایمنی راه‌ها در استان تهران حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان در سال نیاز است.

وی افزود:‌ این در حالی است که در سال جاری دریافتی‌ها از محل منابع استانی و ملی در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که رقم بسیار کمی است.

واحدی با بیان اینکه براساس استانداردهای جهانی، بودجه نگهداری راه‌ها دو تا شش درصد ارزش راه‌هاست، گفت: این میزان در کشور ما باید چهار درصد باشد که در حال حاضر کمتر از یک درصد است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ درصد از اعتبارات در حوزه منابع انسانی را دریافت کردیم، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال این موضوع کمی بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تا امروز از محل منابع داخلی و درآمدهای سازمان راهداری برای سال ۹۲ بیشتر از ۶۰ درصد از منابع اختصاص یافته است، گفت: در مجموع از محل بودجه عمومی در حوزه ملی و استانی حدود ۲۰ درصد اعتبارات سال ۹۲ به ما اختصاص داده شد که با توجه به حجم کار بسیار پایین است.

واحدی تاکید کرد: با توجه به رقم ناچیز اعتبارات، پروژه‌های قابل افتتاح بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بود؛ یعنی هر ساله رقمی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه می‌توانیم افتتاح کنیم اما اگر وضعیت اعتبارات به همین روال ادامه یابد حتی برای نگهداری و ایمنی راه‌های خودمان هم مشکل پیدا می‌کنیم.

    نظرات