اخبار افزایش قیمت قیر جوسازی است/راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت می‌شود

اخبار افزایش قیمت قیر جوسازی است/راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت می‌شود

http://www.bananews.ir/نائب رئیس کمیسیون عمران اختصاص ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت و روکش راه‌های روستایی را موجب آرامش بازار قیر دانست.

به گزارش بنانیوز ؛ عبدالکریم حسین‌زاده در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اخبار منتشره درباره نوسانات قیمت قیر و تاثیر آن در راه‌سازی و ساخت مسکن گفت: نوسانات نرخ قیمت قیر یقینا بر هزینه راه‌سازی و ساخت مسکن تاثیر منفی دارد ولی نباید فراموش کرد که نمودار نوسانات قیمت‌ها در دولت یازدهم از حالت سینوسی به حالت خطی تغییر کرده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه افزود: روند تصویب قیمت‌ها در دولت یازدهم روند مناسب و خوبی بوده است که با تقویت دیپلماسی خارجی و کاهش تدریجی تحریم‌ها این روند به دوره تثبیت رسیده است. بنده معتقدم با تداوم یافتن دیپلماسی خارجی و بهبود هر چه بهتر مناسبات کشور با سایر کشورهای جهان، بازار داخلی رشد قیمت‌ها را فراموش خواهد کرد و قیمت‌ها در جهت تثبیت نیل خواهد کرد.

وی با اشاره به اخبار مطرح شده در خصوص نوسانات قیمت قیر، گفت: بنده معتقدم این اخبار، اخباری منفی و بسیار بدبینانه است. مصوبه مجلس برای اختصاص ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان تاثیر بسیار زیادی بر کاهش هزینه‌های وزارت راه و شهرسازی در ترمیم، نگهداری و محافظت از راه‌های کشور خواهد داشت. بدین ترتیب با حذف قیمت قیر از هزینه‌های این وزارتخانه سرعت بهسازی راه‌های روستایی فاقد آسفالت و روکش راه‌های روستایی که ابنیه فنی آن طی سال‌های گذشته انجام شده است، بیشتر می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: اگر چه اختصاص ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان موجب کاهش هزینه‌های وزارت راه و شهرسازی برای راه‌سازی می‌شود ولی به دلیل وجود پروژه‌های عمرانی باقی مانده از سال‌های قبل بخشی از این حجم قیر باید صرف پایان یافتن این پروژه‌ها شود.

به گفته وی استانی بودن بودجه‌های راه‌های روستایی اصلی‌ترین عامل توقف بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌های روستایی است.

نماینده مردم نقده و اشنویه تاکید کرد:‌ با اختصاص این حجم قیر بسیاری از پروژه‌های راهداری در سال ۱۳۹۳ پایان می‌یابد. بنابراین روستاهای بالای ۵۰ خانوار و ۱۰۰ خانوار نیز امیدوار به آسفالت راه‌های روستایی‌شان باشند. 

    نظرات