دستور وزیر راه برای فراهم کردن تمهیدات سفرهای نوروزی

دستور وزیر راه برای فراهم کردن تمهیدات سفرهای نوروزی

http://www.bananews.ir/بنا بر دستور وزیر راه باید اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها همه عملیات عمرانی، بهسازی، ایمن سازی، تجهیز علایم، خط کشی و ... را با به کارگیری امکانات خود تا نیمه اسفندماه انجام دهند و تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی فراهم کنند.

به گزارش بنانیوز ؛ عباس آخوندی در چهل و پنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با شرکت اعضای این کمیسیون برگزار شد، دستور داد: اداره های کل راه و شهرسازی استان ها علاوه بر آمادگی برای سفرهای نوروزی، تشکیل مستمر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استانی را با هدف ایجاد هماهنگی کامل به ریاست استانداران پیگیری کنند.

همچنین در زمینه هماهنگی برنامه‌ها برای سفرهای نوروزی شهروندان مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هماهنگی لازم را با پلیس راهور برای تأمین متناسب دوربین‌های ثابت و سیار مورد نیاز در محورهای مهم انجام دهد و مقرر شد سایر دستگاه ها و نهادهای عضو کمیسیون برنامه های مدون خود برای سفرهای نوروزی را به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند.

بنابر این گزارش در چهل و پنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور مصوب شد با توجه به اعلام آمادگی جمعیت طرفداران ایمنی، با مسئولیت آن جمعیت، نشست آموزش و آگاه‌سازی انجمن‌ها، صنوف و رانندگان حمل‌ونقل عمومی در زمینه سفرهای نوروزی با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در اسفندماه برگزار شود.

همچنین در این جلسه در خصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شد تا برنامه‌های ویژه‌ای را در زمینه اطلاع‌رسانی های مورد نیاز شهروندان در طول سفرهای نوروزی در دستور کار قرار دهد و پلیس راه از هم اکنون پیش آگاهی های لازم را به شهروندان بابت رفع هرگونه نقص و ایمن سازی وسایط شخصی، معاینه فنی و ... اطلاع رسانی کند.

در ادامه چهل و پنجمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی بر ممنوعیت تردد اتوبوس‌های مربوط به دانشگاهها، شرکتها، نهادها (نظامی و غیرنظامی) برای جابجایی کارکنان یا خانواده‌های آنها در راه های برون شهری تأکید شد و هرگونه بکارگیری اینگونه اتوبوسها در سفرهای برون شهری مستلزم هماهنگی با سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای و ثبت مشخصات وسیله وبازرسی فنی و ... در شرکت های مسافربری مجاز خواهد بود.

 

بنابر این گزارش در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها مقرر شد بر ساماندهی و درستی فرایند صدور کارت سلامت برای رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی، نظارت بیشتری صورت گیرد و موضوع رفع نقص درب های خروج اضطراری اتوبوس‌ها، در کارگروه تخصصی ناوگان کمیسیون ایمنی راه ها با مسئولیت سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی‌های میدانی و انجام آزمایش‌های لازم با حضور اعضا و کارشناسان مستقل رسمی دادگستری قرار گیرد و نتیجه به این کمیسیون ارائه شود.

همچنین در رابطه با طرح کاهش سقف سرعت وسایط حمل و نقل در شبکه راه های برون شهری که در دو نشست کارگروه ویژه کمیسیون بررسی شده است، مقرر شد با پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه، طرح، در یک یا چند محور به صورت آزمایشی اجرا و نتایج آن برای تصمیم گیری کمیسیون ارائه شود.

در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه چالش تلفات تصادفات در کشور دغدغه ای ملی است بر تعامل، هماهنگی، تشریک مساعی، و بکارگیری حداکثر امکانات و ظرفیت‌های دستگاه ها و نهاد های مرتبط برای مدیریت چالش و ارتقای ایمنی حمل ونقل تاکید شد.

    نظرات