معاینه فنی ۱۰۰۰ ساختمان در تهران تا پایان سال

معاینه فنی ۱۰۰۰ ساختمان در تهران تا پایان سال

http://www.bananews.ir/رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: طرح جهادی معاینه فنی ساختمان‌ها آغاز شده و تا آخر امسال ۱۰۰۰ ساختمان معاینه فنی را پاس خواهند کرد.

به گزارش بنانیوز ؛ علیمحمد شاعری در امروز شنبه نشست خبری که در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار شد، افزود: نمایشگاه بین المللی محیط زیست فرصت بسیار خوبی برای معرفی دستاوردهای زیست محیطی در کشور است و کسانی که در امر توسعه و برنامه ریزی کار می‌کنند تصورشان این است که بین توسعه و محیط زیست فضا وجود دارد؛ اما نمایشگاه نشان داد که این تفکر درست نیست.

وی ادامه داد: در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشتی، درمانی و فعالیت‌های شهری باید استانداردهای زیست محیطی را در اجرای برنامه‌هایشان مدنظر قرار دهند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، تصریح کرد:‌ نابسامانی زیست محیطی که اکنون شاهد آن هستیم ناشی از تعارض بین توسعه و محیط زیست است، چرا که قبل از اجرای طرح‌های توسعه‌ای ارزیابی‌های زیست محیطی انجام نگرفته و الزامات آن پیش بینی نمی‌شود.

 

شاعری تاکید کرد: برای حل معضل آلودگی هوا کمبود منابع و از بین رفتن تنوع زیستی به دلیل همین مسئله است و باید در اجرای طرح‌های توسعه‌ای تجدیدنظر کنیم.

وی اظهار کرد: امروز درغرفه شهرداری تهران برنامه‌های تدوین شده مدیریت محیط زیست شهری تهران رونمایی شده و در ۲۲ منطقه تهران با محور آلودگی هوا، ‌حفاظت از آب و خاک و تنوع زیستی و بهبود توسعه فضای سبز اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مردم باید در اجرای طرح جامع محیط زیست کوشا باشند، افزود: امیدواریم در برنامه پنج ساله شهرداری تهران تا سال ۹۷ شاخص محیط زیست شهری بهبود یابد.

شاعری گفت: کاهش آلودگی هوا و مدیریت یکپارچه و هماهنگ از جمله برنامه‌های شهرداری تهران است که اگر در سایر شهرها نیز اجرا شود می‌توان با آلودگی هوا مقابله کرد.

وی تاکید کرد: تمام شهرداری‌های کلان شهرهای کشور باید از اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا به شکلی جدی حمایت کنند.

مسوولیت و اعتبارات کاهش آلودگی هوا به شهرداری‌ها سپرده شود
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مسوولیت و اعتبارات کاهش آلودگی هوا باید به شهرداری‌ها داده شود و اکنون شاهدیم که دیگر اقدامات زیست محیطی مانند مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها به شکلی متمرکز و بسیار خوب انجام می‌شود و سایر اقدامات نیز به صورت سازمانی هماهنگ شده است.

شاعری ادامه داد: اگر دولت بخواهد این مسوولیت را به شهرداری‌ها بسپارد شهرداری‌ها آمادگی دارند و همه این مشکلات با یک برنامه مدیریت یکپارچه و پنج ساله حل خواهد شد.

در بحث تکنولوژی خودرو ۱۰ سال از دنیا عقب مانده‌ایم
وی با بیان اینکه در بحث خودرو و تکنولوژی ۱۰ سال از صنعت دنیا عقب مانده‌ایم، افزود: در حال حاضر ۲۷۰۰ صنعت آلاینده در کشور وجود دارد که ۸۰ درصد آنها در کلان شهرهاست و ۱۲۰۰ واحد صنعتی آلاینده در استان اصفهان واقع شده‌اند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: همچنین بخش زیادی از صنایع آلاینده در اطراف شهر تهران و سایر کلانشهرها مستقر هستند که مشکلات بسیاری به وجود آورده‌اند؛ اما اگر این صنایع پاک باشند و استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند و از سوخت استاندارد نیز استفاده کنند مشکلی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد:‌ در شهرهای پیشرفته دنیا فعالیت‌های صنعتی بسیاری وجود دارد؛ اما این فعالیت‌ها مطابق با استانداردهای محیط زیست است.

شاعری با بیان اینکه فرایندهای صنعتی در ایران قدیمی و کهنه شده و آلاینده هستند، افزود: پالایشگاه‌ها باید با استانداردهای یورو۵ مطابق شده و صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی ساماندهی شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: طرح جهادی معاینه فنی ساختمان‌ها آغاز شده و تا آخر امسال ۱۰۰۰ ساختمان معاینه فنی را پاس خواهند کرد.

شاعری افزود: طرح کاشت درخت در منزل شهروندان از بهمن ماه امسال شروع شده و تا آغاز سال نو ادامه خواهد داشت.

وی گفت:‌ درهمه منابع طبیعی نیز با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برنامه مشترکی با محوریت آموزش شهروندی و سازماندهی سازمان‌های غیردولتی خواهیم داشت. همچنین همایش مشترکی نیز برای تقدیر و تجلیل از فعالان محیط زیست برگزار خواهد شد.

    نظرات