راه‌اندازی بندر خشک آپرین در نزدیک تهران

راه‌اندازی بندر خشک آپرین در نزدیک تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به تصویب بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی راه آهن در سال جاری، گفت: بندر خشک آپرین در نزدیک تهران برای توسعه حمل و نقل چندوجهی راه اندازی می شود.

به گزارش بنانیوز ؛ محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کمک زیادی به بخش حمل و نقل ریلی می کند، گفت: البته امیدواریم منابع مورد نیاز حمل و نقل ریلی در فاز دوم تامین شود، زیرا در فاز اول هم قید شده بود که بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندی به توسعه حمل و نقل عمومی کشور اختصاص یابد اما اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت لایحه ای را به مجلس ارایه داد تا ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای فاز دوم به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد، افزود: اجرای فاز دوم هرچه زودتر اجرایی شود، به رشد اقتصادی کشور کمک می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری اولیه زیادی نیاز دارد اما پس از بهره برداری مزایای خودش را در کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و عدم هزینه های اضافه و محیط زیست نشان می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در سال‌های اخیر بودجه عمرانی کشور هر ساله تحلیل رفته گفت: در بودجه امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه راه آهن اضافه شد که ۴ برابر بودجه سالانه عادی است که در کارهای زیربنایی هزینه می شود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به راه آهن اختصاص می یابد، گفت: حمل و نقل چند وجهی پای ثابت ارتباط راه آهن با بنادر کشور است، زیرا بنادر نقش ورودی به کشور را دارند و حمل و نقل ریلی شاهراه انتقال بار به کشور است، ضمن آنکه حمل و نقل جاده ای باید برای توزیع در اطراف شهرها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه حمل و نقل چندوجهی با این محوریت دنبال می شود افزود: بندر آپرین به عنوان بندر خشک از قبل از انقلاب طراحی شده بود اما به دنبال مشکلات بودجه ای به اجرا نرسید اما در این دولت آیین نامه های مربوطه نوشته شده و با انتقال گمرک و انبار بارها این بندر خشک رسماً کار خود را شروع می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه در حوزه ساخت بودجه کافی را نداشتیم، گفت: راه آهن هزینه نگهداری و عملیات خود را از شرکت های خصوصی با دریافت حق دسترسی تامین می کند به طوری که ۵۷ درصد از تعرفه حمل بار با عوارض از بخش خصوصی وصول می شود در صورتی که درجا هیچ رقمی پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا حق دسترسی ریل را برای بخش خصوصی کسب کنیم، تصریح کرد: با این اقدام سودآوری را برای شرکت خصوصی فراهم می کنیم.

پورسیدآقایی در خصوص اعتراض شر کت‌های حمل و نقل مسافری ریلی به فروش بلیت از سوی رجا گفت: شرکت رجا به عنوان پیمانکار راه آهن انتخاب شده است، زیرا مردم نمی توانند برای خرید بلیت به چند آژانس مراجعه کنند. وظیفه حاکمیت هم دفاع از حقوق مردم است.

وی افزود: همه شرکت‌ها باید تحت نظارت همان یک شبکه فروش بلیت را انجام دهند، ضمن آنکه تمرکز به ما جایزه نظارت می دهد.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه نرم افزار رجا سال‌ها کار می کند و امتحان خودش را پس داده است، افزود: شبکه فروش از سوی رجا انجام نمی شود بلکه در اختیار راه آهن قرار دارد. سیستم جامع راه آهن هم به زودی اجرایی می شود اما به دلیل اینکه در زمان طراحی این سیستم فروش اینترنتی در آن دیده نشده بود، راه اندازی آن را به عقب انداختیم.

    نظرات