چاپ مقالات برگزیده کنگره عناصر نادر خاکی در مجله تخصصی علوم زمین

چاپ مقالات برگزیده کنگره عناصر نادر خاکی در مجله تخصصی علوم زمین

http://www.bananews.ir/سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی عناصر نادر خاکی در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش بنانیوز ؛ دکتر سید محمدتقی الحسینی المدرسی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد با اشاره به دو عامل اصلی در انتخاب استان و دانشگاه یزد برای برگزاری این کنگره، افزود: موقعیت جغرافیایی استان یزد و امکانات و توانمندی‌های دانشگاه یزد باعث شد تا این دانشگاه به عنوان میزبان اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین انتخاب شود.

وی موقعیت جغرافیایی استان یزد را بسیار خاص توصیف کرد که با وجود کمبود شدید آب، از لحاظ تنوع و حجم معادن بسیار غنی است.

معاون دانشگاه یزد برای نمونه به معادن سنگ آهن و سرب و روی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان یزد با بهره‌مندی از مجموعه‌های صنعتی مختلف نظیر فولاد آلیاژی، تولید چدن و شمش روی، گام‌های مؤثری را هم در راستای فرآوری و ارزش افزوده مواد خام معدنی و هم اشتغال‌زایی برداشته است.

وی همچنین با بیان این که دانشگاه یزد از امکانات و توانمندی‌های خاصی در زمینه علوم مرتبط با معدن و زمین شناسی برخوردار است، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشکده معدن و متالورژی و ارتباطات گسترده این دانشکده با سازمان‌ها و صنایع ذی‌ربط استان را از جمله مزیت‌ها و فرصت‌های ارزشمند برای توسعه و ارتقای تحقیقات علمی ذکر کرد.

سید افشین مجیدی، دبیر علمی کنگره نیز، تهیه نقشه راه برای استفاده از پتانسیل‌های موجود و کانسارهای کم عیار را به عنوان هدف اصلی کنگره ذکر کرد.

وی اظهار کرد: از تعداد ۱۲۰ مقاله‌ی ارسال شده به دبیرخانه‌ی کنگره، تعداد ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات کنگره پذیرفته شده است.

مجیدی همچنین از چاپ مقالات برگزیده این کنگره در مجله تخصصی علوم زمین خبر داد.

نخستین کنگره بین‌المللی عناصر نادر خاکی با همکاری مشترک دانشکده معدن و متالورژی و گروه زمین شناسی دانشگاه یزد و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از روز یکشنبه، ۲۷ بهمن ماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ بهمن ماه نیز ادامه دارد.

    نظرات