طرح بهاری برای مبارزه با موش‌های پایتخت

طرح بهاری برای مبارزه با موش‌های پایتخت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهرداری تهران با تکذیب هرگونه آماری نسبت به جمعیت موش‌های تهران، گفت: هیچ آمار دقیقی درباره جمعیت موش‌های تهران وجود ندارد و آمارهایی که تاکنون اعلام شده اغراق‌آمیز و غلط می‌باشد.

به گزارش بنانیوز ؛ رضا قدیمی در حاشیه آغاز مانور کنترل جانوران مضر شهری ویژه استقبال از بهار گفت: یک پروژه تحقیقاتی از سوی شهرداری به تمام دانشگاه‌های معتبر فراخوان داده شده تا با یک کار تحقیقاتی آمار دقیقی از موش‌های شهر تهران اعلام شود و تاکنون هر ‌آماری که اعلام شده اشتباه است.

قدیمی با اشاره به آغاز مانور کنترل جانوران مضر شهری، اظهار کرد: یک کارگروه علمی متشکل از اساتید دانشگاهی تشکیل شده تا با مطالعات تطبیقی طرح‌هایی که از نظر جغرافیایی و زیست محیطی در شهرهای شبیه به تهران انجام شده جمع‌آوری شود تا مطابق آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری انجام شود.

قدیمی با بیان اینکه یک ماه است که مسئولیت رسیدگی به این مساله به اداره ساماندهی مشاغل سپرده شده است، گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده اما این مسئولیت به عهده محیط زیست بوده و یک ماه است که این مسئولیت به ساماندهی امور مشاغل سپرده شده است. امروز اولین جلسه رسمی با اکیپ‌های کنترل جانوران موذی شهری است تا وضعیت رسیدگی به جانوران را ارتقا دهیم.

وی کنترل جانوران موذی را یک حرکت علمی دانست و افزود: این مساله صرفا یک کار فیزیکی نیست و باید مطالعات علمی برای ‌آن انجام شود. مساله موش‌ها مشکلی است که در تمام شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران با اشاره به روش‌های کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری، گفت: روش‌های تلفیقی برای مبارزه با موش‌ها در نظر گرفته شده که متشکل از روش‌های شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی می‌باشد. همچنین باید به بهسازی معابر و مدیریت پسمانده‌های غذایی خانه‌ها، فست فوت‌ها و رستوران‌ها رسیدگی شود و اگر شهروندان در این مساله ما را یاری نکنند کاری از پیش نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مضاعف ستاد ساماندهی مشاغل از یک ماه دیگر آغاز می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه با گرم شدن هوا با بحران زاد و ولد موش‌ها مواجه هستیم، برنامه‌های اجرایی مضاعف از ۳۰ تا ۴۵ روز دیگر آغاز می‌شود و شهروندان تا یک ماه دیگر شاهد بهبود وضعیت موش‌ها در شهر تهران خواهند بود.

قدیمی با اشاره به اینکه نباید تصور کرد می‌توان همه موش‌ها را از بین برد، گفت: برای کاهش جمعیت موش‌ها در شهرهای بزرگ ۳۰ درصد طرح‌های کنترلی و مبارزه با موش‌ها موثر است برای ۷۰ درصد مابقی باید غذا و آب از آنها دور نگه داشته شود تا نتوانند رشد کنند. برای این موضوع اصل مهم آموزش شهروندان و صنوف مختلف غذایی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر ساماندهی صنف طلاسازان بازار تهران گفت: بحث انتقال طلاسازان بازار تهران در دستور کار قرار دارد و برنامه‌هایی با کمک اتحادیه طلاسازان طراحی شده ولی هنوز وارد فاز اجرایی نشده‌ایم.

    نظرات