مصرف انرژی در کدام سیستم‌ گرمایشی کمتر است؟

مصرف انرژی در کدام سیستم‌ گرمایشی کمتر است؟

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نسبت به رعایت قوانین ساخت و ساز در زمینه نصب و انتخاب سیستم‌های گرمایشی تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز ،‌ سعید غفرانی اظهار کرد: موتورخانه‌ها و سیستم‌های گرمایشی مرکزی نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی در زمینه مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی برتری دارد.

وی افزود: مزیت موتورخانه‌های مرکزی این است که می‌توان مصرف انرژی را در ساختمان‌های برخوردار از این سیستم گرمایشی به صورت یکپارچه و به صورت مرکزی هدایت و کنترل کرد.

غفرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم‌های مختلفی در بازار برای کاربردهای گرمایشی در ساختمان وجود دارد، گفت: برای انتخاب سیستم‌های گرمایشی باید همه امور مهندسی، ضوابط و نکات فنی رعایت شود.

به گفته او در برخی از سیستم‌های گرمایشی مانند بخاری‌های گاز سوز و پکیج‌هایی که به صورت غیراستاندارد و بدون در نظر گرفتن ضوابط فنی در ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های با متراژ کم نصب می‌شوند مشکلات غیر قابل انکاری از نظر هوادهی، دودکش‌ها و شرایط استقرار در محیط ساختمان وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: استفاده از نمونه‌های استاندارد این دسته از سیستم‌های گرمایشی در صورتی مجاز است که تمام ضوابط فنی موجود در مقررات ملی ساختمان در مورد آنها رعایت شود و علاوه بر این نکات فنی و مهندسی مربوط به نحوه نصب، امکان تخلیه هوای سوخت و احتراق نیز به نحو صحیح در مورد آن‌ها اعمال شود.

وی تاکید کرد: مزیت مهم موتورخانه‌های مرکزی علاوه بر مباحث مطرح در مورد سلامتی و بهداشت محیط ، در برابر سایر سیستم‌های گرمایشی این است که تنظیم زمان و میزان حرارت در اختیار مدیر ساختمان است و از این طریق می توان مدیریت مصرف را اعمال کرد.

    نظرات