افزایش قطعی تولید گاز پیش از زمستان۹۳

افزایش قطعی تولید گاز پیش از زمستان۹۳

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نفت از آماده بودن نخستین واحد شیرین سازی پالایشگاه فاز ۱۲ خبر داد و گفت: هفته آینده گاز شیرین فاز ١٢ به خط لوله سراسری گاز تزریق می شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: پیش از زمستان سال آینده قطعا افزایش تولید گاز خواهیم داشت که در این زمینه تلاش می کنیم هرچه بیشتر ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعبی ۵ فاز اولویت دار پارس جنوبی را به شبکه سراسری بیاوریم.

به گزارش بنانیوز ؛ رکن الدین جوادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در میدان مشترک پارس جنوبی تمرکز بر روی به ثمر رسیدن فازهای ۱۲ ، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ به عنوان ۵ فاز اولویت دار این میدان ادامه دارد.

وی افزود: نخستین واحد شیرین سازی پروژه ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با انتقال گاز ترش از فازهای ۶ و ۷ و ۸ در مدار بهره برداری است و روزانه بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین سازی شده از این پالایشگاه به شبکه سراسری تزریق می شود.

معاون وزیر نفت همچنین از آماده بودن نخستین واحد شیرین سازی پالایشگاه فاز ۱۲ خبر داد و گفت: هفته آینده گاز شیرین فاز ١٢ به خط لوله سراسری گاز تزریق می شود.

جوادی با بیان اینکه با بهره برداری کامل از ۵ فاز اولویت دار پارس جنوبی حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب به تولید روزانه گاز کشور افزوده می شود، تصریح کرد: پیش از زمستان سال آینده قطعا افزایش تولید گاز خواهیم داشت که در این زمینه تلاش می کنیم هرچه بیشتر از ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعبی ۵ فاز اولویت دار پارس جنوبی را به شبکه سراسری بیاوریم.

    نظرات