حل مشکل تامین آب در شیراز/ امضای تفاهم نامه ۲۰۰ میلیون دلاری با بانک توسعه اسلامی

حل مشکل تامین آب در شیراز/ امضای تفاهم نامه ۲۰۰ میلیون دلاری با بانک توسعه اسلامی

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب‌ کشور خبر داد: برای پوشش جمعیت شش شهر استان فارس با بانک توسعه اسلامی توافق نامه‌های اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب‌ را امضا کردیم؛ بودجه خط دوم آبرسانی شیراز نیز سه برابر شده و امیدواریم مشکل تامین آب رفع شود.

به گزارش بنانیوز ؛ حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای تامین آب استان فارس با پروژ‌ه‌هایی که انجام می‌دهیم، مشکل تامین آب استان فارس در تابستان حل می‌شود. در سفر اخیر به استان فارس و تکمیل ظرفیت آبرسانی و انتقال آب در استان تاکید شد و به مباحثی چون مدیریت مصرف در بوشهر پرداختیم.

وی با بیان این‌که در روستاهایی که کیفیت آب از حد استاندارد شرب پایین‌تر است از آب شیرین‌کن‌هایی که توسط بخش خصوصی احداث خواهند شد استفاده می‌شود، گفت:‌ درجنوب استان فارس یک انشعاب از خط آبرسان خلیج فارس به سمت دو شهر از استان و ۵۰ روستا کشیده می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب‌ کشور تصریح کرد:‌در شمال استان فارس نیز مساله تامین آب شرب کلانشهر شیراز و دومین شهر استان (مرودشت) از طریق خط دوم آبرسانی به شیراز بررسی شد و براساس برنامه ریزی با تکمیل ظرفیت تصفیه خانه مرودشت، تا تابستان مشکل تامین آب حل می‌شود.

جانباز تاکید کرد:‌در حال حاضر خط دوم شیراز تنها ۲۵ درصد پیشرفت دارد که با پیگیری های وزارت نیرو و حمایت مجلس اعتبار این پروژه نسبت به سال گذشته سه برابر شده است بنابراین امیدواریم با این افزایش اعتبار و ظرفیت خرید تضمینی ایجاد شده، تا دو سه سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر این‌که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شیراز نیاز است‌،گفت: در راستای پوشش فاضلاب شهرهای استان فارس نیز برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه خانه در شش شهر فارس، با معاونت بانک توسعه اسلامی تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۴۳ میلیون یورو برابر با ۲۰۰ میلیون دلار امضا کردیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب‌ کشور در پایان تاکید کرد:‌با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۰۰ هزار نفر از این سامانه برخوردار می شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب‌ کشور در هفته گذشته در سفری به استان فارس مسائل مربوط به آبرسانی و سیستم فاضلاب استان را بررسی کرد.

    نظرات