مصرف سالانه برق کرمان بالاتر از میانگین کشور

مصرف سالانه برق کرمان بالاتر از میانگین کشور

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: متوسط رشد بار سالانه استان ۹٫۱ درصد و کشور ۵٫۸ درصد است که میزان زیادی است و سهم مشترکان غالب استان در سال گذشته ۴۰ درصد کشاورزی و ۲۵ درصد صنعتی بوده است.

به گزارش بنانیوز ؛ علی‌اصغر نصراللهی" در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان کرمان اظهار کرد: زیرساخت تمام مسائل برق است و با توجه مشکلات دولت و مسائل نقدینگی این حوزه، برای تامین زیرساخت‌ها به ویژه در استان کرمان احتیاج به برگزاری این همایش‌ها و حمایت سرمایه‌گذاران داریم.

وی افزود: تولید برق کرمان در ۴۵ سال به ۲۰۰۰ مگاوات رسیده و در دو سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشتیم، تا افق ۹۵ حداقل ۳۵۰۰ مگاوات نیاز استان خواهد بود و این فاصله را با منابع دولتی نمی‌توان تامین کرد.

نصراللهی تصریح کرد: بخش دولتی اجازه قانونی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بخش تولید ندارد و ما برای تکمیل برخی طرح‌های قبلی درخواست همکاری داریم.

وی اظهار کرد: ۲۲۴۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی برق منطقه‌ای استان کرمان با ۸۲۶۶ کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع و ۹۲ دستگاه پست توزیع است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: پیک ۱۲ مرداد امسال استان کرمان ۶۳۳ مگاوات بوده و با تبادل انرژی منفی، در این شرایط از یزد و فارس انرژی گرفته شده است.

وی افزود: مصرف تیرماه ۸۶ میزان ۱۵۰۰ مگاوات و امسال ۱۹۵۰ مگاوات بوده است که نیاز به مدیریت مصرف و عزم ملی برای این حوزه داریم چون ساعت پیک مصرف از شب به ساعات یک و دو ظهر تغییر یافته است.

نصراللهی تصریح کرد: متوسط رشد بار سالانه استان ۹٫۱ درصد و کشور ۵٫۸ درصد است که میزان زیادی است و سهم مشترکان غالب استان در سال گذشته ۴۰ درصد کشاورزی و ۲۵ درصد صنعتی بوده است.

وی افزود: ۳۱۰۰ مگاوات برق در لیست متقاضیان صنعتی استان کرمان است و این نیازها در جیرفت، کهنوج، بافت، کرمان و ... است که در چشم‌انداز ۵ ساله نیروگاه‌های در دست اجرای ۷۷۴۰ مگاوات انرژی مورد نیاز است.

نصراللهی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۲۴۰ مگاوات نصب شده و در حال احداث ۲۵۰۰ مگاوات هستیم و ظرفیت نیازمند سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ مگاوات است.

وی گفت: نیازهای آتی تولید با توجه به توسعه صنایع در مناطق مختلف استان نیازمند احداث نیروگاه هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شبکه انتقال و فوق توزیع با برآورد ۱۲۰ میلیارد تومان از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در برق استان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر۴۵۰ میلیارد تومان در صنعت برق استان سرمایه‌گذاری شده که ۳۰۰ میلیارد تومان در حال بهره‌برداری است.

نصراللهی اظهار کرد: استان کرمان دارای شرایط ویژه‌ای در زمینه استفاده از پنل‌های خورشیدی است و وجود بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در استان و ... از جمله مزیت‌های این بخش است.

    نظرات