دولت و تمام دستگاه ها نسبت به ساخت مسکن مهر تعهد دارند

دولت و تمام دستگاه ها نسبت به ساخت مسکن مهر تعهد دارند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: این وزارتخانه تنها متولی ساخت مسکن مهر نیست بلکه دولت و تمام دستگاه ها در این زمینه تعهد دارند.

به گزارش بنانیوز ؛ ˈمحسن نریمانˈ روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به اهواز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به همان اندازه که وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در ساخت مسکن مهر مسوولیت دارد مسوولان وزارت خانه های نیرو، نفت و آموزش و پرورش هم در این زمینه مسوول بوده و باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: به دنبال تعهدی که دولت پیشین به مردم داد اما به خاطر پایان فعالیتش مسکن مهر را نیمه تمام رها کرد تلاش بر این است که در تحقق این تعهد در ساخت تاسیسات روبنایی و زیربنایی در کنار مسکن مهر هم غفلت نشود چرا که تامین مسایل آموزش، فرهنگی و بهداشتی از جمله حقوق شهروندی است.

نریمان گفت: در دولت پیشین ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور شکل گرفت و برای تحویل عمده این واحدها تا پایان سال ۹۳ تلاش می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از مجموع افزون بر یکصد هزار واحد مسکن مهر خوزستان حدود ۱۱هزار واحد در شهرهای شیرین شهر و رامین طراحی شده است.

وی از بهره برداری راه ارتباطی شیرین شهر به اهواز به طول ۱۷کیلومتر در سال آینده به عنوان اولویت نخست خبر داد افزود: با ساخت این راه جذابیت شیرین شهر بالا رفته و مردم اقبال بیشتری برای اسکان در آن نشان می دهند.

 

نریمان گفت: در رابطه با شهر رامین هم باید تاسیسات زیربنایی و روبنایی بررسی شود؛ ورودی این شهر منطقی و با استانداردهای راه و شهرسازی هماهنگ نیست که باید طرح ایمن ورود به شهر را طراحی کرد.

وی ادامه داد: امروز به راحتی می توان به یک قطعه زمین در رامین دست پیدا کرد اما با رونق گرفتن این شهر در سال های آینده با قیمت های خیلی بالا هم دیگر در این شهر نمی توان صاحب زمین شد.

نریمان گفت: با کمک، همدلی و وفاق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مسوولان استانی شهری برتر، پرجاذبه و سالم در منطقه می تواند شکل گرفته و سرریزهای جمعیتی را در خود داشته باشد که از این طریق از سکونتگاه های غیر رسمی و زاغه نشینی هم جلوگیری می شود.

وی اظهار کرد: اگر باغ شهرها و ویلاهای شهر رامین راه اندازی و با دلچسب کردن فضای آن اقدام هایی برای اشتغالزایی در این شهرها ایجاد شود اینها به عنوان دو شهر مهم می توانند جمعیت های بسیاری را در خود جای دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات تعاونی های مسکن مهر گفت: مسکن مهر با آورده مردم و تسهیلاتی که اینها می گیرند درست می شود و ریالی از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این واحدها توسط دولت داده نمی شود.

نریمان گفت: اگر چه ایجاد شبکه ها، جدول گذاری ها، ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز توسط دولت انجام می شود اما تمام اعتبار مسکن مهر از ناحیه مردم تامین می شود که اگر آورده های خود را محقق نکنند طرح عقب می افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این در حالی است که سهم مردم از نظر آورده ۴۵درصد است؛ این بدان معناست که از تسهیلات بانکی بیشتر استفاده شده است.

نریمان اضافه کرد: روش هایی انتخاب شده تا تسهیلات افزایش یابد که استفاده از وام های جعاله یکی از این روش هاست و بانک ها اعم از بانک مسکن در اعطای این وام ها اعلام آمادگی کرده اند تا از این طریق و نیز دیگر روش ها بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی از حضور بخش خصوصی برای ساخت مسکن مهر در شهرهای جدید استقبال کرد و گفت: در صورت ابراز تمایل بخش خصوصی زمین در اختیار این بخش می گذاریم تا بر اساس کاربری های مختلف اعم از خدماتی، تجاری و مسکونی خانه سازی کنند و در این ارتباط انبوه سازان، نظام مهندسی و گروه های مورد اعتماد استانداری در اولویت قرار دارند.

نظرات