معاون وزیر راه : انتزاع وزارت راه از شهرسازی در دست بررسی است

معاون وزیر راه : انتزاع وزارت راه از شهرسازی در دست بررسی است

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: مساله انتزاع وزارتخانه های راه و شهرسازی در دست بررسی و کار مطالعاتی است.

به گزارش بنانیوز ؛ روز چهارشنبه در حاشیه دیدار از روند اجرایی ساخت مسکن مهر شهر جدید رامین اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این وزارتخانه هنوز موضع خود را در خصوص انتزاع وزارت راه و شهرسازی به صورت رسمی اعلام نکرده و موضع افرادی که در این وزارتخانه ایفای وظیفه می کنند نمی تواند نظر وزارت راه و شهرسازی باشد. 

وی افزود: مساله ادغام و انتزاع وزارتخانه ها نه تنها در دولت، بلکه در مجلس هم مطرح بود؛ در یک مقطع به دنبال قانون برنامه برای کاهش تعداد وزارتخانه ها ناچار بودیم برخی از اینها را در هم ادغام کنیم که ادغام راه و مسکن هم در چارچوب این برنامه اتفاق افتاد.

نریمان گفت: در بررسی بعدی و در دولت تدبیر و امید به صورت مجدد در همان آغاز کار مساله انتزاع مطرح شد، و برخی نمایندگان مجلس هم پیشنهاد داشتند که به خاطر مسوولیت خطیری از جمله مسکن مهر که به وزارت راه و شهرسازی داده شد، این وزارتخانه به صورت دیگری درآمده و انتزاع صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مدیریت دو میلیون واحد مسکن مهر آن هم با این وضعیت که زیرساخت ها و تاسیسات روبنایی و زیربنایی و نیازهای واقعی شهرها، به صورت منطقی و برنامه ریزی شده تنظیم نشده، وزارتخانه سوایی را می خواهد.

نریمان اضافه کرد:اینگونه نیست که روزی به دنبال انتزاع و روز دیگر به دنبال ادغام باشیم؛ اگر کارشناسان در بررسی خود،انتزاع را به مصلحت بدانند در این رابطه موضوع به صورت لایحه به مجلس برمی گردد.

وی گفت:اگر می خواهند این بار تصمیم بگیرند تصمیمی درست، جامع و در چارچوب قانون برنامه اتخاذ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید،همچنین از شهرهای جدید رامین و شیرین شهر اهواز درخوزستان دیدن کرد. 

نریمان در این دیدار از نزدیک در جریان روند اجرایی ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای مزبور قرار گرفت. 

شهر جدید رامین در سال ۶۸ به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت شهر اهواز در محدوده قانونی مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی دو هزار و ۴۰۰هکتار و طرح جامع ۶۰۰هکتار برای ۶۳هزار نفر تا سال ۹۵ مکانیابی و در سال ۸۳ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید. 

این شهر در ۴۰کیلومتری اهواز حد فاصل اهواز، باوی، مسجد سلیمان و شوشتر و در جوار محور ارتباطی اهواز - مسجد سلیمان در بزرگراه بندر امام - تهران واقع است. 

شیرین شهر هم که در سال ۸۳به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در شرق رودخانه کارون ساخته می شود. 

این شهر برای اسکان یکصد هزار نفر مطالعه و برنامه ریزی شده است. 

در شیرین شهر هفت هزار و ۱۵۰واحد در دست احداث قرار دارد. 

    نظرات