وزیر نیرو تاکید کرد: تامین هرچه سریعتر آب و برق واحدهای مسکن مهر

وزیر نیرو تاکید کرد: تامین هرچه سریعتر آب و برق واحدهای مسکن مهر

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو گفت: ملزم هستیم هرچه سریع تر آب و برق واحدهای مسکن مهر تامین شود.

به گزارش بنانیوز(Bananews.ir "حمید چیت چیان" در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین هرچه سریعتر آب و برق واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: از قبل بنا بر این بوده که هزینه‌های آب و برق واحدهای مسکن مهر و جمع‌آوری شبکه‌های فاضلاب مسکن مهر با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و استانداران انجام شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، واحدهای مسکن مهر در بعضی از شهرها آماده شده است تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هزینه‌های آب و برق واحدهای مسکن مهر صورت گرفته انجام شده و بخش دیگری نیز مانده، در برخی شهرها سکونت مردم در واحدهای مسکن مهر نیازمند تامین آب و برق این واحدها است که در اولویت قرار داده شده است.

وزیر نیرو به مشکل کمبود آب در استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: کرمان از نظر تامین منابع آبی در شرایط خاصی قرار دارد باید به این استان توجه بیشتری داشته باشیم و منابع خوبی برای کرمان باید در نظر گرفته شود و با اجرای طرح‌های آبی در استان کرمان آب مورد نیاز صنعت، شرب و کشاورزی را تامین کنیم.

چیت پیان به طرح‌های آبی برای تامین آب استان کرمان اشاره و اظهار کرد: احداث سد صفارود یکی از پروژه‌های مهم آبی استان کرمان است که ۳۸ درصد پیشرفت دارد و حدود ۱۰ درصد از طرح آبرسانی از این سد به کرمان اجرا شده است و اعتبارات بیشتری برای این سد در سال آینده اختصاص خواهیم داد.

وی به احداث سد قدرونی برای تامین آب راور و زرند نیز اشاره کرد و افزود: شیرین‌سازی آب در سواحل خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار قرار دارد که آب را به جنوب استان کرمان و سپس به دیگر مناطق منتقل کنیم.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: برای شمال استان کرمان طرح‌های انتقال حوزه به حوزه پیش بینی شده که در حال مطالعه هستیم که بزودی به نتیجه خواهد رسید.

ایسنا

    نظرات