طلب شهرداری از بدهکاران ۲۷ میلیارد تومان است

http://www.bananews.ir/معاون مالی اداری شهرداری تهران با تاکید بر پیگیری قضایی برای وصول طلب شهرداری از بدهکاران، گفت: مجموع این طلب از بدهکاران ۲۷ میلیارد تومان است.

به گزارش بنانیوز(Bananews.ir)،پورزرندی در حاشیه پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در مجموع ۴۵ هزار و ۱۵۰ فقره چک در دست شهرداری از بدهکاران وجود دارد که ۴۴ هزار و ۹۷۰ فقره از این چک‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ تورم و دیرکرد است.

وی افزود: ۹ فقره چک بالای یک میلیارد تومان وجود دارد که در مجموع مبلغ آن ۲۳ میلیارد تومان است.

پورزرندی تاکید کرد: این ۹ فقره چک که در مجموع ۲۳ میلیارد تومان طلب شهرداری تهران، متعلق به شرکت‌های تعاونی مسکن و شرکت‌های افراد حقیقی است. برخی از این افراد در حال حاضر ممنوع‌ الخروج شده‌اند.

وی در خصوص دیگر مطالبات شهرداری تهران از بدهکاران، گفت: هفت فقره چک با مبلغ بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان که مجموع آن چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. همچنین مجموع این هفت فقره چک به علاوه ۹ فقره چکی که بالای یک میلیارد تومان است، مجموعا طلب شهرداری را به زیر ۲۷ میلیارد تومان می‌رساند.

معاون مالی اداری شهرداری تهران تاکید کرد: اقدامات حقوقی برای زنده کردن این طلب‌ها آغاز شده‌ است. لایحه‌ای را به شورای شهر تهران آورده‌ایم که مورد تصویب قرار گرفت تا تخفیفی برای دیرکرد کسانی که از سنوات گذشته به شهرداری بدهکار هستند، در نظر گرفته شود.

پورزرندی افزود: کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدهی زیر سال ۸۲ به شهرداری تهران دارند، از ۸۰ درصد تخفیف در دیرکرد بدهی، کسانی که با همین میزان بدهی، زیر سال ۸۹ هستند، از ۶۰ درصد بدهی و کسانی که زیر سال ۹۰ هستند طبق مصوبه شورا از ۴۰ درصد تخفیف در دیرکرد بدهی خود بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بحث ساخت و سازها در پایتخت کمتر شده، پیگیری نقد کردن این پول‌ها را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

ایسنا

    نظرات