کدام ماه سال میزبان مستأجران بیشتری بود؟

کدام ماه سال میزبان مستأجران بیشتری بود؟

http://www.bananews.ir/امسال بیشترین قراردادهای اجاره و فروردین کمترین قراردادهای اجاره‌نشینی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irدر حالی که امسال با رکود بازار مسکن آغاز شد روند کاهشی قراردادهای اجاره نیز از اولین ماه سال به چشم می‌خورد؛ به گونه‌ای که به رسم هر ساله، فروردین ماه کمترین قراردادهای اجاره نشینی را به خود اختصاص داد.

در مقایسه ماه به ماه قراردادهای اجاره‌نشینی در ۱۱ ماهه امسال،‌ تیر رکورد دار بیشترین قراردادها و فروردین‌ رکورد دار کمترین قراردادها بود.

این در حالی است که از اردیبهشت روند معاملات اجاره‌نشینی بیش از دو برابر شد و آمار اجاره‌نشینان از ۲۲ هزار قرارداد فروردینی به بیش از ۵۶ هزار مورد در اردیبشهت رسید.

روند افزایشی اجاره نشینی از ابتدای امسال به گونه‌ای آغاز شد که قدرت خرید خانه رو به کاهش بود اما استقبال از اجاره‌نشینی نیز با پایان سال تحصیلی و فصل جابجایی‌ها از اول تابستان آغاز شد.

آخرین ماه فصل بهار نیز شاهد افزایش تعداد اجاره‌نشینان بودیم و بیش از ۶۲ هزار قرارداد اجاره‌نشینی منعقد شد.

پس از آن تیر ماه رکورد دار اجاره‌نشینی در کشور شد؛ به گونه‌ای که بیش از ۷۶ هزار قرارداد اجاره‌نشینی منعقد شد و پس از آن روند کاهشی قراردادها از سر گرفته شد و مرداد ماه با همراهی ماه مبارک رمضان نزول قراردادها را شاهد بودیم و طی این ماه نزدیک به ۶۰ هزار قرارداد اجاره خانه منعقد شد.

شهریور به عنوان یکی از بیشترین ماه‌های پر قرارداد در بخش اجاره مسکن انعقاد بیش از ۶۵ هزار قرارداد مسکن را به خود اختصاص داد که این رونق بازار اجاره‌نشینی دیری نپایید و از فصل دیگر رو به کاهش رفت.

با آغاز فصل پاییز روند کاهشی اجاره‌نشینی همچون خرید و فروش خانه از سر گرفته شد؛ به گونه‌ای که مهر ماه بیشترین قراردادهای اجاره‌نشینی در نیمه دوم سال را از آن خود کرد.

پس از آن بهمن ماه بیشترین قراردادهای اجاره‌نشینی را به میزان ۵۳ هزار قرارداد و پس از آن آذر بیشترین قراردادها را به خود اختصاص داد.

در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۵۹۷ هزار و ۹۹۰ قرارداد اجاره‌نشینی در کل کشور منعقد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۸ هزار مورد بیشتر شده است.

ایسنا

    نظرات