با ورود گاز به استان صنعت سیستان و بلوچستان شکوفا می‌شود

با ورود گاز به استان صنعت سیستان و بلوچستان شکوفا می‌شود

http://www.bananews.ir/استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنها استانی که ‌از نعمت گاز محروم بوده سیستان و بلوچستان می‌باشد و با ورود گاز به این منطقه صنعت استان شکوفا می‌شود.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irعلی اوسط هاشمی بیان کرد،نکته مهم استان مساله گاز است. تنها استانی هستیم که مردمان آن در حال حاضر از نعمت گاز محرومند. هرچند دولت تلاش‌هایی کرده، در قبل هم دولت‌ها زحماتی را متحمل شده‌اند. لذا لوله اصلی گاز به طول ۱۱۰۰ کیلومتر از عسلویه تا ایرانشهر آمده و در حال حاضر بخشی از مردم ایرانشهر از نعمت گاز بهره‌مندند و تلاش ما هم بر این استوار است که سال آینده شعله گاز را در مرکز استان و چند شهر در مسیر ‌روشن کنیم.

وی گفت: اعتبار قابل توجهی نزدیک به تقریباً هزار میلیارد تومان برای دو سال در این راستا در نظر گرفته شده است که قطعاً عنایت وزیر نفت و رییس شرکت ملی گاز ایران می‌تواند کمک کند که ما در این خصوص تقویم زمان‌بندی چند ساله داشته باشیم و حداقل ۱۹ مرکز شهرستان را در گام نخست و ۳۷ نقطه شهری را در مرحله بعد و ۶ هزار روستا را در طول مسیر گازرسانی کنیم.

اوسط هاشمی، کریدور شمال به جنوب، ارتقاء ظرفیت بندر و تامین منابع آب و گاز را جزو زیرساخت‌های اصلی برای رشد،‌ بلوغ و شکوفایی صنعت و استفاده از منابع متنوع وسیع استان دانست.

استاندار افزود: در کنار این موضوع هم مساله پتروشیمی چابهار است که قرار است بالغ بر ۱۰ الی ۱۵ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و این هم یک دروازه و دریچه خواهد بود، چون تنها استان فاقد پالایشگاه هستیم و تمامی نیاز‌های سوختی ما در حال حاضر از طریق ریل، دریا و زمینی تدارک می‌شود و هزینه‌های سنگینی را بر استان تحمیل می‌کند که در این بخش هم باید توجه وزارت نفت را بیشتر به این منطقه برای اهداف صادراتی و تامین نیازهای منطقه‌ای در کنار ضرورت‌هایی که صنعت امروز و فردای استان می‌طلبد، معطوف کنیم.

ایسنا

    نظرات