اصالت محله برای خرید خانه

اصالت محله برای خرید خانه

http://www.bananews.ir/اصیل بودن ساکنان آن محله و نیز نزدیکی به اقوام و خویشاوندان دو موضوع بسیار مهمی‌است که هر خریدار خانه باید به آنها توجه کند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irتوجه به محلی که قرار است خانه‌ای در آنجا بخریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گفتنی است اصیل بودن ساکنان آن محله و نیز نزدیکی به اقوام و خویشاوندان دو موضوع بسیار مهمی‌است که هر خریدار خانه باید به آنها توجه کند. منوچهر ابهری، یکی از کارشناسان و مشاوران املاک در تهران هم در این باره می‌گوید: «برای خرید خانه پیش از هر چیز باید به اصالت محله توجه کرد.

براساس این گزارش در محله هایی که ساکنان آن را افرادی تشکیل می‌دهند که سال ها در آنجا سکونت داشته اند، همدلی و مهربانی بیشتری به چشم می‌خورد. همسایه ها رفتار خوبی با یکدیگر دارند و حرمت همدیگر را حفظ می‌کنند.

گفتنی است اغلب در چنین محله هایی جرم و جنایت بسیار کم اتفاق می‌افتد و ساکنان آن از امنیت و آرامش زیادی برخوردارند.»

براساس این گزارش هرچند داشتن پول کافی اولین و مهم ترین شرط برای خرید خانه است اما به یقین شرط کافی نیست. براساس این گزارش خرید خانه‌ای که نیاز به لوله‌کشی دوباره، بنایی، نقاشی و تعویض شیرهای آب، تغییر در سیستم برق کشی و ده‌ها کار تعمیراتی دیگر دارد نه تنها آرامش پس از خرید خانه را از صاحبخانه می‌گیرد بلکه خود عاملی برای ایجاد استرس و به خطر انداختن سلامتی ساکنان آن می‌شود.

گفتنی است خرید خانه به عوامل زیادی بستگی دارد که تنها تعدادی از آنها به خود خانه مربوط می‌شود .

براساس این گزارش این کارشناس مسکن نزدیک بودن به اقوام و آشنایان را عامل مهم دیگری در هنگام خرید خانه معرفی می‌کند و می‌گوید تجربه ما نشان می‌دهد وقتی یک نفر با توجه به وسعت مالی خویش اقدام به خرید مسکنی در شهرک های اقماری تهران کرده است، بعد از گذشت چند ماه یا یک سال برمی‌گردد و در تهران به دنبال رهن و اجاره آپارتمان است و وقتی علت اصلی این کار را می‌پرسیم متوجه می‌شویم که دوری از اقوام و آشنایان و احساس تنهایی موجب این کار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات