اصرار داریم محدوده "بافت‌های فرسوده" را به تفکیک بشناسیم

اصرار داریم محدوده "بافت‌های فرسوده" را به تفکیک بشناسیم

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: اصرار داریم محدوده‌های هدف را به تفکیک بشناسیم نه مانند گذشته که تعریف یکسانی از این عرصه‌ها داشتند و به آن بافت فرسوده می‌گفتند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.ir سعید ایزدی با بیان اینکه یکی از سیاستهای مورد توجه دولت تدبیر و امید ، بهسازی و نوسازی محلات و محدوده های نابسامان و ارتقاء کیفی سطح زندگی در این مناطق است ،گفت: در این میان دو نگاه وجود دارد، یک نگاهی که این محدوده ها را فرسوده قلمداد می کند و آن را عرصه‌ای برای تعویض می پندارد و تعبیر دیگری هم این عرصه‌ها را فرصتی می‌داند برای توسعه شهر که باید ارتقا کیفی پیدا کند و متعلق به شهروندان است و باید مردم در نهایت آسایش و کیفیت از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت این دو بینش باعث شده تعریف‌ها از بافت فرسوده متفاوت باشد،افزود: در سیاست جدید تمام تلاش این است که دیگر واژه‌ای به نام بافت فرسوده را به کار نبریم و در عوض «محلات و محدوده‌های باز آفرینی شهری » جایگزین واژه بافت فرسوده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: محدوده‌هایی در شهرها وجود دارد که هدف برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری هستند و هیچ صفتی به این محلات اطلاق نمی‌کنیم.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه اظهار داشت: واژه ‌هایی مانند فرسوده، نابسامان، مسأله‌دار، تأثیر منفی در ذهن ساکن این محلات می‌گذارند.
ایزدی با بیان اینکه محدوده‌ی هدف، به محدوده‌ای اطلاق می‌شود که ساکنان آن از خدمات مناسبی برخوردار نیستند، گفت: این خدمات به لحاظ سرانه‌ای پایین‌تر از متوسط سطح شهر است، در این نواحی ساختمان‌ها ناپایدارند و زیرساخت‌های شهرها در محله‌های هدف ناکافی‌اند و عمدتا محل سکونت گروه‌های کم درآمد شهری اند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: این ها چهار ویژگی اصلی است که برای محدوده‌های هدف می‌توان تعریف کرد ولی این دلیل نمی‌شود که تمام محدوده‌هایی که با این ویژگی‌ها شناخته می‌شوند را با یک عنوان نام گذاری و سیاستهای واحدی را برای آنها بکار بگیریم .

ایزدی با بیان اینکه در مرحله دوم تلاش می‌کنیم این محله‌ها را از هم تفکیک کنیم افزود:اصرار داریم محدوده های هدف را به تفکیک بشناسیم نه مانند گذشته که تعریف یکسانی از این عرصه ها داشتند و به آن بافت فرسوده می‌گفتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات