فعلا برنامه مشخص مسکنی در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی نداریم

فعلا برنامه مشخص مسکنی در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی نداریم

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات دولت در بخش حمل و نقل با اجرای هدفمندی یارانه ها، گفت: اورهال موتور هواپیماها در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه فعلا برنامه مشخصی در بخش مسکن در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم.
به گزارش بنانیوز(Bananews.irعباس آخوندی در حاشیه کمیسیون ایمنی راه ها در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها در بخش حمل و نقل اظهار داشت: در مرحله دوم برنامه داریم تا در حوزه حمل و نقل مصرف گازوئیل را کاهش دهیم.

وی افزود: در حمل و نقل عمومی از طریق افزایش سهم ریل که در بخش باری یک هفتم و در بخش مسافری یک تا دو و نیم درصد کاهش مصرف سوخت دارد، سهم مصرف سوخت را کاهش دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه نکته بعدی نوسازی ناوگان جاده ای است، افزود: وقتی یک کامیون نو می شود، در هر ۱۰۰ کیلومتر میزان مصرف از ۵۲ به ۳۴ لیتر می رسد بنابراین برای دولت صرفه اقتصادی دارد تا نوسازی ناوگان را انجام دهد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محور اصلی برنامه های ما نوسازی ناوگان است، بیان کرد: در سال ۸۱ تا ۸۳ نوسازی بخش عمده ای از ناوگان انجام شده است و همه ساله نیز ورودی جدید به ناوگان داریم.

وی در خصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان اظهار داشت امسال مجلس شورای اسلامی رقمی را در بودجه وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف انرژی مطرح کرد تا هر بخشی که بتواند مصرف انرژی را کاهش دهد از بخشی از مابه التفاوت حاصل از کاهش مصرف در اختیار آن بخش قرار گیرد.

آخوندی تصریح کرد: بنابراین ما با کاهش سهم سوخت این امکانات را برای کمک به بهسازی ناوگان از سازمان بهینه سازی دریافت می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فعلا برنامه مشخصی فعلا در بخش مسکن در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نداریم، گفت: باید با سازمان بهینه سازی مصرف انرژی برنامه هایی را مدون کنیم تا با کاهش میزان مصرف در منازل امکاناتی از منابع حاصل از کاهش مصرف به آنها اختصاص یابد.

وی در خصوص تعمیرات هواپیماها اظهار داشت: برنامه ما این است که موتورهای هواپیما را اورهال کنیم که خوشبختانه مذاکرات با شرکت های خارجی تاکنون خوب پیش رفته است و اجازه تعمیر موتور به ما داده شده است، ضمن آنکه تعدادی هواپیمای جدید وارد ناوگان شده است.

هیچ‌گاه نگفتم آزادراه شمال از دستور کار خارج شده است

آخوندی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال افزود: هیچگاه نگفتم که ساخت آزادراه شمال از اولویت ما خارج شده اما اعلام کردم محور هراز در اولویت ما قرار دارد که در دو سال آینده به نتیجه می رسد و محور فیروزکوه هم در سال جاری اقدامات توسعه ای آن به پایان می رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال انجام بررسی در آزادراه شمال هستیم و تعیین تکلیف قطعه دو و سه این آزادراه منوط به بحث های فنی، مالی و حقوقی است که گزارشاتی در این خصوص تهیه شده و جلسات در حال پیگیری است، بنابراین تا پایان این جلسات نمی توان اظهار نظری کرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ با توجه به اقدامات سال ۹۲ افزایش رفاه و حقوق شهروندی در دستور کار ما قرار دارد که اولین حق شهروندان دسترسی آزاد به اطلاعات است.

آخوندی گفت: در سال ۹۳ مدیریت ارتباط با شهروندان را اجرایی می کنیم و در حال حاضر هم در حال تنظیم سامانه ای هستیم تا همه با وزارتخانه در ارتباط مستقیم باشند که البته تعهدات ما در حد بودجه وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش عمده ای از اصلاح مدیریت از طریق ارتباط با شهروندان انجام می گیرد، اظهار داشت: اطلاعات بسیار زیادی در وزارتخانه های ایران تولید می شود که باید در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی دسترسی به اطلاعات را موضوع مهمی دانست و افزود: در سه ماهه اول به تدریج دسترسی آزاد به اطلاعات را فراهم می کنیم ضمن آنکه سال گذشته هم اغلب اطلاعات منتشر شد.

آخوندی با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن سال گذشته ستاد سفرهای نوروزی شروع به کار کرد، گفت: ما به دنبال این هستیم که دسترسی به وسایل نقلیه عمومی از بازار سیاه خارج شود بنابراین فروش اینترنتی را در همه حوزه ها گسترش دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دنبال حقوق شهروندی سامانه پیام کوتاه را طراحی کردیم، بیان کرد: از تمامی شرکت ها خواستیم تا روی بلیتی که می فروشند شماره تماسی با مدیر شرکت بگذارند تا رفتارهای پرخطر رانندگان گزارش داده شود.

وی با بیان اینکه اولین مصوبه ما در کمیسیون ایمنی راه ها، تشکیل کارگروه فرهنگ و امور اجتماعی تردد و ترافیک بود، گفت: در سال ۹۳ باید راجع به این موضوع بحث و بررسی شود.

آخوندی تصریح کرد: علی رغم اینکه امسال از نظر جوی سال ویژه ای داشتیم اما راهداران فعالیت خوبی را داشتند به طوریکه هلال احمر اعلام کرد در سال ۹۲، ۲۲ عملیات برف و کولاک انجام شده بود که این رقم در نوروز امسال به ۲۲۰ عملیات رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات سیلاب در نوروز سال ۹۲، ۱۱ و در سال ۹۳، ۷۴ عملیات بوده است، گفت: در چنین فضایی راهداران فعالیت های خوبی را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد در ۲۶ هزار کیلومتر از راه ها انجام شده است، افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان در دو ماه اخر سال برای افزایش ایمنی جاده ها هزینه شده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۰ راهدار در تمام نوروز به مردم خدمات رسانی می کردند افزود: کنترل سرعت در جاده ها یک نکته مهمی است که باید پیگیری شود به همین جهت ۲۶۰ دوربین راهداری را به مرکز پلیس متصل کردیم تا پلیس از این طریق تخلفات قانونی را ثبت کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین ها امسال افزایش پیدا می کند بیان کرد: گشت نامحسوس را با همکاری پلیس اجرایی می کنیم تا قبل از بروز حادثه از رفتار پرخطر برخی رانندگان جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها بیان کرد: به دنبال این هستیم تا با همکاری بانک جهانی استاندارد بین المللی ایمنی راه ها را در دستور کار قرار دهیم.

آخوندی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش تصادفات همکاری بهتر بین مردم و عوامل دولت بود، افزود: میانگین سرعت در نوروز امسال چهار کیلومتر کاهش یافته است که تاثیر زیادی بر شدت تصادفات داشت به طوریکه ۵٫۷ درصد کاهش مراجعات به اورژانس اعلام شده است.

    نظرات