رصد فناوری‏ های نوین "صنایع نفت و گاز" با هدف حرکت به سوی پله های ترقی در سالجاری

رصد فناوری‏ های نوین "صنایع نفت و گاز" با هدف حرکت به سوی پله های ترقی در سالجاری

http://www.bananews.ir/کاتوزیان، حمایت از فعالیت‏ های پروژه‏شی را با هدف استفاده از ظرفیت‏ های خالی پژوهشگاه و نیز بکارگیری از بودجه جاری به منظور بازاریابی و جلب مشتری، بسیار حائز اهمیت خواند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irحمیدرضا کاتوزیان در مراسم آغاز به کار سال جدید که روز گذشته (١۶ فروردین ماه) در سالن همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در تشریح اقدام های انجام شده در این مجموعه طی پنج ماه اخیر گفت: ایجاد ساختاری مناسب برای ارزیابی پروژه‏ ها با هدف ساماندهی بهتر برای تعیین میزان اثربخشی، بودجه، منابع انسانی و تجزیه و تحلیل زمان‏بندی پروژه ها در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته و درعین حال، طبقه‏ بندی و رتبه‏ بندی پروژه‏های داخلی با هدف بررسی مناسب درآمد، هزینه و متناسب کردن مقدار دریافتی افراد موثر در پروژه انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه رتبه بندی و طبقه بندی پروژه های پژوهشگاه صنعت نفت از مهمترین اقدام های انجام شده طی این مدت بوده است، گفت: پروژه های پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تخصیص بهینه منابع و شناسایی عوامل موثر در پیشبرد پروژه رتبه بندی شدند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت به برگزاری مستمر جلسات کمیسیون دائمی و هیئت امنای پژوهشگاه در این مدت اشاره کرد و گفت: دراین جلسات، چشم انداز پژوهشگاه ترسیم و بسترهای لازم برای توسعه همکاری ها با شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی و فناوری فراهم شد.

کاتوزیان با بیان اینکه نخستین شرکت دانش‏ بنیان و اقماری پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه کاتالیست و مواد شیمیایی در اواخر سال گذشته با مشارکت اعضای هیئت علمی پژوهشگاه و بخش خصوصی شکل گرفت، تصریح کرد: این اقدام با هدف سوق دادن کشور به سوی اهداف بلند توسعه‏ ای در چارچوب‏های موردنظر رهبر معظم انقلاب عملیاتی شد.

به گفته وی، تشکیل شورای تحول اداری و ایجاد کانون ارزیابی و توسعه نیروی انسانی با همکاری معاونت برنامه ‏ریزی پژوهشگاه از جمله اقدام هایی است که با هدف بهبود وضع نیروی انسانی و افزایش کارآمدی منابع انسانی در پژوهشگاه انجام شده است؛ ضمن آنکه در روزهای آتی، شورای امور بانوان پژوهشگاه نیز آغاز به کار می کند.

کاتوزیان، شفاف سازی فعالیت‏ ها را در زمینه کمیسیون معاملات و کمیسیون فنی و تلاش برای اصالت‏بخشی به پروژه با هدف بالا بردن کیفیت کار و کاهش قیمت تمام‏ شده از دیگر اقدامایی خواند که در پژوهشگاه صنعت نفت پیگیری شده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، حمایت از اقدام ها و فعالیت‏ های پروژه‏ های مقدماتی را با هدف استفاده از ظرفیت‏ های خالی پژوهشگاه و ارایه نتایج مقدماتی به صنعت با استفاده از بودجه جاری به منظور بازاریابی و جلب مشتری، بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: رصد فناوری‏ های نوین صنایع نفت و گاز با هدف حرکت بر روی مرزهای دانش و فن آوری به طور جدی در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات