وام خرید مسکن روستایی افزایش می‌یابد

وام خرید مسکن روستایی افزایش می‌یابد

http://www.bananews.ir/

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: تلاش می‌شود با عنایت بانک‌ها وام ۱۸ میلیون تومانی خرید مسکن روستایی امسال افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irعلیرضا تابش در نشستی که با محوریت بررسی عملکرد بنیاد مسکن و برنامه‌های آتی در سال جاری برگزار شده بود گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن روستایی در حال پیگیری است و تلاش می‌شود این مبلغ در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: محور فعالیت‌های بنیاد مسکن در سال ۹۳ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و در غالب مدیریت جهادی پیش خواهد رفت و تمام تلاشمان در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

تابش محور فعالیت‌های بنیاد مسکن را به بخش‌های عمران روستایی، بازسای مسکن روستایی، مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، مسکن محرومین و خیرین مسکن‌ساز تقسیم بندی و تاکید کرد: عمده فعالیت‌ها با محوریت خدمت در روستاها و اقشار کم درآمد است.

 

وی درباره ویژگی‌های انجام فعالیت‌های بنیاد مسکن تصریح کرد:‌ اولین ویژگی فعالیت‌ها مبتنی بر مشارکت عمومی مردم است و با تسهیلاتی ارزان قیمتی که از بانک‌ها دریافت می‌کنیم خدمت رسانی‌ها انجام خواهد شد. در ادامه نیز با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین امیدواریم ادامه مدیریت نیروها به صورت کاملا جهادی صورت گیرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران درباره طرح هادی و عمده فعالیت‌های عمران روستایی گفت: در زمینه عمران روستایی عمده فعالیت‌ها در طراحی و اجرای آتی روستایی است؛ به طوری که تاکنون برای ۳۰ هزار و ۹۴۰ روستا که بالای ۲۰ هزار خانوار و با جمعیت پنج میلیون و ۵۴۷ هزار خانوار زندگی می‌کنند طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: تاکنون در ۱۳ هزار و ۴۴۶ روستاها یعنی ۳۵ درصد روستاهای کشور طرح هادی اجرا شده است.

تابش با بیان این‌که هر ساله از دو طریق استانی و ملی اعتبارات را تامین می‌کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته طرحی که برای اعتبارات ملی و استانی مصوب شد ۶۷۶ میلیارد تومان بود که از این رقم ۳۸ درصد یعنی ۲۵۵ میلیارد تومان دریافت شده است.

افزایش ۵ برابری بودجه امسال بنیاد مسکن
به گفته وی بودجه‌ای که در قانون امسال بسته شده معادل ۵٫۲ برابر پارسال یعنی ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران درباره فعالیت‌های بنیاد در زمینه عمران روستایی و شهری اظهار کرد: در این بخش دو میلیون و ۷۰۰ هزار سند روستایی صادر کردیم و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز صدور سند شهری آغاز شده است.

تابش با اشاره به بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری و سایر تاسیساتی که در سال گذشته در معرض آسیب بودند، گفت: در سال گذشته ۹ سانحه داشتیم و جمع کل واحدهای آسیب دیده ۴۲ هزار واحد مسکونی بود که همه را تحت پوشش تامین اعتبار بردیم و برای بازسازی در این ۹ سانحه ۸۲۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۶۱۰ میلیارد آن تامین شد.

وی با بیان برنامه‌های محوری بنیاد مسکن انقلاب تصریح کرد: مسکن روستایی یکی از برنامه‌های محوری بنیاد است که از سال ۸۴ آغاز شده و تا سال ۹۲ هم ادامه داشته است؛ به طوری که یک میلیون و ۳۹۸ هزار عملیات بهسازی مسکن روستایی انجام شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران افزود: اعتباری که در این مدت تامین و جذب شده معادل ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان بوده که با این رقم ۳۰۳ هزار واحد بازسازی و نوسازی شدند.

تابش افزود: در نظر داشتیم سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طول یک دوره ۱۰ ساله نوسازی کنیم. همچنین در سال ۹۳ تاکید روی روستاهایی که آسیب پذیری جدی‌تری دارند است که این امر با کمک مردم ما محقق می‌شود.

وی درباره مسکن شهری اظهار کرد: در مقوله مسکن شهری در دو بخش کار می‌کنیم که یکی مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و در این زمینه ۳۴۸ هزار واحد برای احداث در این شهرها با بانک عقد قرارداد منعقد شده که از این تعداد ۲۶۰ هزار تای آن پایان یافته و تحویل داده شده است و مابقی نیز پیشرفت فیزیکی معادل ۷۰ درصد دارد.

اتمام ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری تا پایان سال
رییس بنیاد مسکن درباره تامین اعتبارات بانکی گفت: اگر مابقی اعتبارات بانکی در اختیارمان قرار گیرد تا پایان سال ۹۳ پروژه‌ها را به اتمام می‌رسانیم.

وی یادآور شد: اعتبارات معادل ۷۸۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۶۴۰ میلیارد تومان را از بانک دریافت کرده‌ایم.

رییس بنیاد مسکن افزود:‌در مورد مسکن شهری غیر از مسکن مهر حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی را به اتمام رساندیم و در حال حاضر ۱۵ هزار واحد ناتمام وجود دارد که باید امسال به پایان برسد.

تابش در مورد بحث مسکن خیرین مسکن‌ساز نیز اظهار کرد: ۲۸ هزار واحد در حال اجراست که ۸۵۰۰ واحد آن تمام شده و برنامه این است که امسال ۱۲ هزار واحد دیگر را تحویل دهیم.

 

 

 

    نظرات