تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه نیازمند ۱۱ سال زمان

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی باید به آزادراه و بزرگراه تبدیل شود که برای این اقدام حدود ۱۱ سال زمان لازم است.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irخیرالله خادمی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۱۳ هزار کیلومتر بزرگراه و حدود ۲۰۰۰ کیلومتر آزاد‌راه داشتیم، اظهار کرد: ۲۶ هزار کیلومتر راه‌ شریانی و اصلی در کشور داریم که ۱۵ هزار کیلومتر به بزرگراه و آزاد‌راه تبدیل شده و حدود ۱۱ هزار کیلومتر نیز باید تبدیل شود.

وی افزود: برای تبدیل مابقی راه‌های شریانی و اصلی به بزرگراه و آزادراه حدود ۱۱ سال زمان لازم است.

خادمی تاکید کرد: حدود ۷۵ درصد ترافیک اصلی کشور در این مسیر‌ها قرار دارد و نیازمندیم این راه‌ها به صورت چهارخطه تفکیک شوند.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بودجه امسال این شرکت حدود هزار میلیارد تومان است که ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه‌ها و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزاد‌راه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه‌ بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کافی نیست و اگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف حمل و نقل فراهم شود اتکا به منابع دولتی کاهش می‌یابد و منابع دیگر جهت احداث و توسعه بزرگراه‌ها به کار گرفته می‌شود.

خادمی ادامه داد: اگر منابع دیگری از جمله اوراق مشارکت، سهام یا موارد دیگر در اختیار ما قرار گیرد در زمینه‌ جذب سرمایه می‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بزرگراه همدان – سنندج تا حدود دو سال آینده تکمیل می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات