بررسی اتصال ریلی شهر اندیشه به تهران

بررسی اتصال ریلی شهر اندیشه به تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شهر جدید اندیشه با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی مترو در نیمه اول امسال به پایان می رسد، گفت: در صورت تامین آورده مسکن مهر تمامی پروژه در این شهر تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irمحمد آئینی در نشستی خبری در خصوص ایجاد امکانات حمل و نقل برای افزایش جمعیت در این شهر گفت: ما به دنبال ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی برای اندیشه هستیم که این کار نیاز به مطالعه دارد که یکی از پیشنهادات اتصال به شبکه ریلی کشور و دیگری شبکه متروی تهران به سمت هشتگرد است که بر این اساس طرح مطالعاتی در نیمه اول امسال به پایان می رسد.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه افزود: شهر اندیشه جاذبه لازم را برای جذب جمعیت دارد به طوریکه در پنج سال گذشته ۱۰ هزار نفر جمعیت خارج و ۳۰ هزار نفر وارد شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهر جدید اندیشه تا پیش از طرح مسکن مهر هم جمعیت پذیری خوبی داشت، گفت: اندیشه جزء موفق ترین و پیشروترین شهرهای جدید در کشور است به طوریکه در طرح تفصیلی این طرح پیش بینی شده که تا پایان سال ۱۳۹۵، ۱۱۸ هزار نفر جمعیت در آن سکونت پیدا کنند که در پایان سال ۹۲ این رقم به ۱۰۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه با سکونت متقاضیان مسکن مهر، جمعیت این شهر تا قبل از سال ۹۵ به بیش از ۱۱۷ نفر هم افزایش می یابد، گفت: در این شهر شرایط زندگی برتر برای مردم فراهم شده است به طوریکه امکانات رفاهی قبل از سکونت افراد در این شهر فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکونی تا پایان سال ۹۲ به ۲۵ هزار واحد رسیده است، اظهار داشت: آماده سازی حدود ۷۵۰ هزار هکتار در فاز ۳ و ۴ و بخش هایی از فاز ۵ انجام گرفته و نزدیک به ۲۴ هکتار معابر و میادین عمومی احداث شده است.

آئینی با اشاره به اینکه بودجه شرکت از ۱۹ میلیارد تومان به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است، افزود: حدود ۲۰ پروژه مسکن مهر در این شهر وجود دارد که چهار پروژه آن خودمالکی است و موانعی که بر سر اجرای این پروژه‌ها وجود داشته برطرفشده و هم اکنون پروژه های مسکن مهر این شهر فعال شده است.

مدیر عامل شهر جدید اندیشه با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۲ پروژه های مسکن مهر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، افزود: تاکنون ۶۵۴ واحد تحویل داده شده و مابقی واحدها هم تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی در خصوص سهم آورده متقاضیان در پروژه های مسکن مهر این شهر گفت: هم اکنون آورده متقاضیان با احتساب هزینه ها به حدود ۴۲ میلیارد تومان رسیده است که البته ارزش افزوده واحدهای مسکونی این شهر بالا است و حداقل ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان به سود متقاضیان است.

آئینی با اعلام اینکه متقاضیان هر چه زودتر نسبت به تامین آورده خود اقدام کنند، گفت: در صورتیکه مردم سهم آورده خود را به موقع پرداخت کنند، تمام پروژه های مسکن مهر اندیشه تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲۲ میلیارد تومان از آورده به سازندگان پرداخت شده است، افزود: نسبت استفاده از تسهیلات بانکی ۵۷ درصد و آورده متقاضیان ۲۸ درصد بوده است به همین جهت نیاز است تا متقاضیان هر چه سریعتر آورده خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در شهر جدید اندیشه به دلیل اجرای پروژه های مسکن مهر در داخل شهر مشکلی در تامین زیرساخت ها نداریم و تمام پروژه ها امکانات زیربنایی دارند.

آئینی با تاکید بر اینکه برنامه ما در سال ۹۳ توسعه درونی شهر است، گفت: برای امسال شعار شهر اندیشه، شهر اقتصاد و فرهنگ را انتخاب کردیم و قصد داریم تا در این دو حوزه کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه با همکاری سازمان بورس قصد داریم تا شهر اندیشه را به عنوان اولین مرکز مالی کشور تعیین کنیم، گفت: در تمام دنیا شهرهای مالی مراکز هستند که تامین مالی کشور، جذب سرمایه و سرمایه گذار از این منطقه صورت می گیرد.

 

مهر

    نظرات