تکمیل مسکن مهر هشتگرد تا پایان سال/ راه‌اندازی آزمایشی مترو در سال‌جاری

تکمیل مسکن مهر هشتگرد تا پایان سال/ راه‌اندازی آزمایشی مترو در سال‌جاری

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شهر جدید هشتگرد از پایان ساخت مسکن مهر این شهر تاپایان سال خبر داد و گفت: مترو هشتگرد تاپایان سال به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش بنانیوز(Bananews.irمحمد رضا توکلی با اعلام اینکه مسکن مهر تاپایان سال ۹۳ به پایان می‌رسد، گفت: در هشتگرد ۷ هزار پروژه آماده افتتاح داریم که تا هفته دولت این تعداد را به ۱۰ هزار واحد مسکن مهر می‌رسانیم اما خدمات زیربنایی این پروژه هنوز آماده نشده است بنابراین امکان تحویل واحدها نیست.

وی با بیان اینکه با وجود ساخت ۱۴ باب مدرسه که ۶ باب آن از مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود بازهم با کمبود مراکز آموزشی روبرو هستیم، بیان کرد: ساخت ۲۰ مدرسه به ما تکلیف شده که باید ساخت آن را شروع کنیم و تا سال تحصیلی ۹۴ به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با اشاره به ردیف اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی برای تعیین تکلیف مترو هشتگرد، افزود: قرار بود از محل فروش سهام رقمی به مترو هشتگرد تزریق شود که براین اساس ۱۷۰ میلیاد تومان به پروژه اختصاص پیدا می‌کرد که درصورت تامین این اعتبار تاپایان سال ۹۳ مترو هشتگرد بصورت آزمایشی راه اندازی می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم مسوولیت ساخت این مترو را برعهده دارد، اظهار داشت: این مترو ادامه قطار کرج است که یک ایستگاه بعد در هشتگرد توقف دارد.

وی به مطالعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر اشاره کرد و گفت: این مطالعات به یک گروه مشاور سپرده شد است تا براین اساس زیرساخت‌های شهری در هشتگرد تامین شود.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه در سال ۹۳ آمادگی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را در این شهر داریم، بیان کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان و فرانسه برای سرمایه گذاری در این شهر اعلام آمادگی کردند که گروه آلمانی قبل از سال جدید و گروه فرانسوی این هفته وارد شهر شدند.

توکلی با اشاره به سرمایه گذاری گروه فرانسوی در بخش تجاری و ساخت مراکز بزرگ فروش، اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان واگذاری زمین در این شهر وجود دارد بنابراین گروه‌های سرمایه گذاری خارجی تمایل زیادی به حضور در خدمات روبنایی این شهر دارند.

 

مهر

    نظرات