گران‌ترین و ارزان‌ترین قیمت هر متر خانه در پایتخت

گران‌ترین و ارزان‌ترین قیمت هر متر خانه در پایتخت

http://www.bananews.ir/بررسی‌ قیمت واحدهای کوچک در بازار مسکن پایتخت که مشتری بیشتری دارد نشان‌دهنده این است که حدود دو میلیون تومان پایین‌ترین و ۹ میلیون تومان بالاترین قیمت هر متر آپارتمان نوساز در کوچکترین متراژ است.

به گزارش بنانیوز ؛ طبق اعلام مرکز آمار میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش هر متر خانه حدود هشت میلیون تومان در منطقه یک و کمترین متوسط قیمت فروش هر متر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

 

با نگاهی اجمالی به قیمت واحدهای قابل فروش در مناطق مختلف تهران شاهد تفاوت قیمتی قابل توجهی هستیم که این میزان نیز در واحدهای کوچک چشمگیرتر است.

از آنجاکه واحدهای کوچک آپارتمانی همیشه در شهرهای بزرگ به ویژه تهران مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد بررسی میدانی خبرنگار ایسنا از قیمت آپارتمان‌های ۴۰ تا ۵۰ متری نوساز در سطح شهر تهران بدین گونه است:

قیمت یک واحد آپارتمان ۴۵ متری در محدوده نیاوران حدود ۴۰۰ میلیون تومان یعنی متری هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

در منطقه میرداماد نیز قیمت هر متر از یک واحد آپارتمان ۴۵ متری حدود هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و در منطقه فرمانیه حدود متری هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

همچنین یک واحد آپارتمان نوساز ۴۰ متری در محدوده جیحون حدود ۱۰۰ میلیون تومان یعنی متری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در محدوده اشرفی اصفهانی نیز یک واحد ۴۰ متری ۱۹۰ میلیون تومان و در محدوده بهارستان نیز یک واحد ۴۰ متری ۱۶۰ میلیون تومان یعنی متری چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محدوده یافت‌آباد هم یک واحد ۴۰ متری ۹۴ میلیون تومان یعنی متری دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و در منطقه مطهری نیز یک واحد ۴۵ متری ۱۹۰ میلیون تومان معادل متری چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

طبق این بررسی قیمتی در شهر تهران، در منطقه جمالزاده نیز یک واحد ۴۳ متری ۲۶۰ میلیون تومان یعنی متری شش میلیون تومان و در محدوده پیروزی یک واحد ۴۲ متری حدود ۱۲۵ میلیون تومان ( متری دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) معامله می‌شود.

بنا بر این گزارش هرچند به تازگی مبلغ وام خرید مسکن افزایش یافته اما با توجه به اعلام نرخ متوسط هر متر آپارتمان در تهران یعنی سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان متقاضیان خرید یک واحد مسکونی ۴۰ متری علاوه بر دریافت وام ۳۵ میلیون تومانی باید حداقل ۱۲۵ میلیون تومان آورده داشته باشند تا صاحبخانه شوند که البته مبلغ آورده در مناطق پایین‌تر شهر و بسته به کیفیت ساختمان و محله آن می‌تواند کمتر باشد.

به عقیده کارشناسان مسکن میزان افزایش تسهیلات بانکی با توجه به قیمت تمام شده یک واحد آپارتمانی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران نتوانسته به قدرت خرید مردم در این بخش کمک کند چراکه این مبلغ فقط ۱۰ درصد یک واحد آپارتمانی را تامین می‌کند.

در حالی که سال گذشته بازار مسکن در رکود به سر برده است و اکنون حدود چهار ماه از تصویب افزایش میزان وام مسکن می‌گذرد، بررسی‌ها حاکی از آن است که رکود همچنان در این بازار ادامه دارد.

اما پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که با نزدیک شدن به فصل تابستان و با روشن‌تر شدن اوضاع اقتصادی کشور، بازار مسکن از رکود خارج خواهد شد اما شاهد جهش قیمتی خاصی نخواهیم بود؛ در واقع با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور قیمت خانه هم روند واقعی شدن پیش خواهد گرفت.

همچنین وزیر راه و شهرسازی هم در آخرین اظهارات خود تاکید کرد که تمام شاخص‌های اقتصادی نشان‌دهنده این است که امسال هیچ تلاطمی در بازار مسکن نخواهیم داشت و وضعیت اقتصادی جامعه روند آرامی را در پیش دارد.

    نظرات