چینی‌ها راه‌آهن سریع‌السیر قم - اصفهان را می‌سازند

چینی‌ها راه‌آهن سریع‌السیر قم - اصفهان را می‌سازند

http://www.bananews.ir/رییس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه از انعقاد اولین تفاهم‌نامه وزارت راه در دولت یازدهم با حضور سرمایه‌گذار خارجی خبر داد و گفت: بعد از سلسله جلساتی که با چینی‌ها برای تامین مالی و اجرای پروژه راه‌آهن سریع السیر قم - اصفهان داشتیم، تفاهم لازم صورت گرفت.

به گزارش بنانیوز ؛ جلسه‌ای با حضور مشاور وزیر، مسئولان شرکت ساخت و توسعه و هیات چینی برگزار شد تا تصمیمات نهایی در رابطه با قرارداد تامین مالی و اجرای راه آهن سریع السیر قم - اصفهان اتخاذ شود.

اصغر فخر کاشانی - رییس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی - پس از اتمام این جلسه از به نتیجه رسیدن اولین تفاهم‌نامه در دولت یازدهم با حضور سرمایه گذار خارجی خبر داد و گفت: بعد از سلسله جلساتی که با چینی‌ها برای تامین مالی و اجرای پروژه راه آهن سریع السیر قم - اصفهان داشتیم، جمع بندی نهایی حاصل شد.

وی افزود: تعدادی قرارداد اولیه توسط وزارت راه و شهرسازی با یک شرکت چینی در رابطه با بعضی از پروژه‌ها منعقد شده بود که نیاز به بازنگری در این قراردادها بود و پس از جلساتی که با چینی‌ها در این رابطه داشتیم، شروط و اصول مدنظر این وزارتخانه در قرارداد گنجاده و به توافق نهایی رسیدیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده در صورتی که شرکت چینی از قطعاتی استفاده کند یا شرکت‌هایی را در جریان کارد وارد کند که مورد توافق وزارت راه نباشد، خود شرکت ساخت و توسعه از محل مورد نظر خود اقدام به انجام این امور می‌کند و هزینه آن نیز از محل فاینانس پرداخت می شود.

فخر کاشانی برنامه وزارت راه و شهرسازی را تسهیل و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی و سرمایه گذران خارجی برای اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا بخش خصوصی داخل کشور بتواند از امکانات حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بهره ببرد.

    نظرات