رویکردهای معماری و شهرسازی در حال تغییر هستند

رویکردهای معماری و شهرسازی در حال تغییر هستند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرسازی شهروند مدار تصمیمات باید کارشناسی، عقلانی و در راستای منافع شهروندان باشد، گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، طرح‌ها پیش از آنکه به مرحله اجرا برسند به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irپیروز حناچی با اشاره به اینکه در شهرسازی شهروند مدار، شهروندان از اتفاقات و تصمیماتی که برای شهر آنها اتخاذ می‌شود، آگاهی دارند، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان، طرح‌ها پیش از آنکه به مرحله اجرا برسند، به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: با وجودیکه حرکت خوبی در راستای تغییر رویکردهای حوزه آغاز کرده ایم، فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب داریم.

وی با تاکید براینکه در شهرسازی شهروند مدار تصمیمات باید کارشناسی شده، عقلانی و در راستای منافع شهروندان اتخاذ شوند، تصریح کرد: دستیابی به چنین شهرسازی تنها با همکاری تمام نهادهای مرتبط امکانپذیر است.

حناچی با بیان اینکه تعامل خوبی با شهرداری‌ها ، به ویژه شهرداری تهران داریم، ادامه داد: در ماه‌های اخیر نیز تلاش کردیم لغو مصوبات مغایر با قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری‌ها را با مشکلات جدی اجرایی مواجه نکند.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که شهرسازی و معماری فرایندی است که به عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی وابسته است.

    نظرات