افزایش عرضه بر تقاضا در بازار "مسکن"

افزایش عرضه بر تقاضا در بازار "مسکن"

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : ظرفیت عرضه مسکن در بازار بیشتر از تقاضاست و قیمت ها روند منطقی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،حسام عقبایی گفت : بازار به سمت خروج از رکود می رود و حجم معالات افزایش می یابد اما تحول قیمت ها رو به گرانی و جهشی نخواهد بود.

وی تاکید کرد به طرح جامع مسکن نیاز داریم تا ۵ سال آینده همه نیازهای بازار پوشش داده شود.

عقبایی اظهار داشت : افزایش سقف تسهیلات بانکی ، تقویت قدرت خرید مردم و اطمینان مردم به ثبات و آرامش بازار می تواند به رشد معاملات با قیمت های منطقی کمک کند.

وی افزود : البته سقف تسهیلات قبلی باید در کلانشهرها بیشتر از شهرهای کوچک باشد و تحولات قیمت ها دو دهه اخیر نشان می دهد که افزایش تسهیلات به معنی افزایش قیمت مسکن نخواهد نیست بلکه فقط قدرت خرید را افزایش می دهد.

عقبایی گفت : ۱۲ هزار عضو اتحادیه مشاوران املاک دارای پروانه کسب در تهران داریم که دو هزار مشاور املاک پروانه کسب ندارند و باید ساماندهی شوند.

وی افزود: ۹۰ درصد تخلف مشاوران املاک در واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب است
عقبایی گفت : بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی، شناسایی تخلف واحد‌های صنفی ادامه دارد و با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب برخورد می‌شود.

عقبایی درباره تخلف برخی مشاوران املاک در تعیین قیمت و افزایش نرخ ها گفت: شهروندان حتما از مشاوران املاک دارای مجوز و پروانه کسب و کار استفاده کنند تا اگر حقی از آنها ضایع می شود ، پیگیری کنند.

رئیس اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه اگر طرح‌های دولت در حوزه مسکن آغاز نشود، شیب ملایم رشد قیمت مسکن را خواهیم داشت ، گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر طرح‌های در دست تهیه خود در بخش مسکن را رونمایی کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات