تحویل ۱۹۰۰ "واحد مسکونی" زلزله زده منطقه برازجان تا پایان شهریورماه

تحویل ۱۹۰۰ "واحد مسکونی" زلزله زده منطقه برازجان تا پایان شهریورماه

http://www.bananews.ir/مهدیان گفت: تمامی واحدهای خسارت دیده در منطقه برازجان تا پایان شهریورماه در صورتی که بانک ملی تسهیلات لازم را پرداخت کند به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،مهدیان با بیان اینکه آذرماه سال گذشته زلزله‌ای در روستای برازجان واقع در بوشهر رخ داد گفت: در این زلزله ۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ درصد در شهر برازجان و در روستاهای اطراف تخریب گردید.

وی در ادامه افزود: چند روز پس از وقوع این زلزله رییس جمهور از این منطقه بازدید و اعتبارات لازم را تصویب کرد.

 

مهدیان در ادامه افزود: پس از بازدید رییس جمهور مردم این منطقه به سرعت کارها را آغاز و بازسازی واحدهای مسکونی خود را آغاز کردند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت جزئی دیدند که نیازمند تعمیرات بودند تاکنون ساخت ۸۰۰ واحد از این تعداد به اتمام رسیده و مابقی تا پایان خردادماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای احداثی نیز در روستاها آغاز شده است گفت: متأسفانه واحدهای مسکونی خسارت دیده در داخل شهرها نیازمند کسب پروانه ساختمانی است که تاکنون تعدادی از این واحدها این پروانه‌های ساختمانی را کسب کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در داخل شهرها موفق به کسب پروانه ساختمانی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساخت تمامی واحدهای مسکونی در روستاها آغاز شده است گفت: تا پایان شهریورماه تمامی واحدهای خسارت دیده در روستاها به اتمام می‌رسد.

مهدیان در ادامه به ارائه تسهیلات ابلاغ شده به این واحدها اشاره کرد و گفت: متأسفانه دریافت تسهیلات نیازمند طی مراحل طولانی است که تاکنون بخشی از این مراحل طی شده و از زمان ابلاغ این تسهیلات شش ماه می‌گذرد و تاکنون بخشی از این تسهیلات را دریافت کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات کرده‌اند ولی متأسفانه بانک ملی تسهیلات لازم را پرداخت نمی‌کند.
مهدیان در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه این منطقه یکی از بهترین مناطق بازسازی شده در زلزله‌های اخیر است که تمامی ساکنان این منطقه خود اقدام به بازسازی واحدهای مسکونی‌شان کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: منطقه برازجان از لحاظ تأمین مصالح ساختمانی هیچ مشکلی ندارد و تمامی مصالح ساختمانی در این منطقه به وفور یافت می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات ارائه شده به منطقه برازجان برای واحدهای احداثی ۲۵ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد برای مناطق شهری و ۴ درصد برای مناطق روستایی تصویب شده است.

وی در ادامه افزود: تسهیلات ارائه شده برای واحدهای تعمیری ۱۰ میلیون تومان و کمک‌های بلاعوضی که به این واحدها اختصاص داده شده است ۵ میلیون تومان است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در پایان گفت: تا پایان شهریورماه امسال تمامی واحدهای تخریب‌شده به متقاضیان در صورتی که بانک ملی تسهیلات لازم را پرداخت کند تحویل داده می‌شود.

مهدیان در پایان گفت: امروز شش واحد از واحدهای مسکونی تخریب شده به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات