سایه سنگین بی‌مهری بر پایتخت "مسکن مهر"/ هیچ پیمانکاری حق متوقف کردن پروژه‌ها را ندارد

سایه سنگین بی‌مهری بر پایتخت "مسکن مهر"/ هیچ پیمانکاری حق متوقف کردن پروژه‌ها را ندارد

http://www.bananews.ir/تحویل ندادن واحدهای مسکن مهر پس از گذشت چند سال، عدم امکانات زیرساختی و افزایش قیمت تنها بخشی از مشکلات پایتخت مسکن مهر در این روزها است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان این روزها از هر ۵ تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران ۴ تماس مربوط به مشکلات مسکن مهر پرند است.

مشکلاتی که باعث آواره شدن بسیاری از خریداران و یا متقاضیان مسکن مهر در پرند شده است.

 

بر اساس این گزارش افزایش قیمت مسکن مهر که این روزها به فاز سوم رسیده است موجب گله مند شدن بسیاری از ثبت نام کنندگان این واحدها شده به گونه‌ای که اکثر آن‌ها درخواست انصراف داده‌اند.

از سوی دیگر عدم تحویل واحدها پس از گذشت ۱۰ سال، کلاهبرداری تعاونی‌ها، نداشتن آب، برق، گاز واحدهای تحویل داده شده و نبودن امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی از جمله مهم ترین مشکلات ساکنان این منطقه است.

براساس این گزارش یکی از ساکنان شهر جدید پرند با بیان اینکه من ۸ سال است که در مسکن مهر پرند ثبت نام کرده‌ام و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ام اما متاسفانه برای تحویل گرفتن واحدها با بهانه‌های مختلف از سوی کارفرمایان روبرو می‌شوم.

همچنین متقاضی دیگری با بیان اینکه واحد خود را در پرند بعد از گذشت ۵ سال تحویل گرفته‌ است اما می‌گوید بعد از تحویل گرفتن همچنان هر روز شاهد تماس‌های مکرر برای پرداخت پول بیشتر و تهدید مبنی برای اینکه واحد خود را تخلیه کن هستم.

متقاضی دیگری با بیان اینکه هیچ مسجد و مدرسه‌ای و بیمارستانی در فاز ۶ پرند وجود ندارد، گفت: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش مسئول ساخت این امکانات هستند و وزارت راه وشهرسازی تا حد ممکن این امکانات راه فراهم کرده‌ است.

براساس این گزارش متقاضی دیگر با اشاره به اینکه واحد ۷۴ متری تحویل داده‌اند که این واحد هیچ امکاناتی از جمله پکیج، شوفاژ و کابینت ندارد گفت: ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت از ما درخواست کرده‌اند.

براساس این گزارش باران هاشم زهی مدیر عامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه تعیین و تکلیف شده و به تمامی متقاضیان پیامک داده شده تا سهم خودشان را واریز کنند، افزود: بخشی از واحدهای مسکن مهر پرند خرداد ماه و مرداد ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

هاشم زهی در خصوص امکانات رفاهی و آموزشی این مناطق گفت: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش مسئول ساخت این امکانات هستند و وزارت راه و شهرسازی تا حد ممکن این امکانات راه فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: دولت در صدد تعدیل ساخت پروژه‌ها و تحویل هرچه سریعتر واحدها به متقاضیان حداقل‌ها را تعیین و افزایش قیمتی را در نظر گرفته است، این مازاد قیمتی جذب ساخت پروژه‌ها می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران پرند در ادامه تصریح کرد: در قرارداد ذکر شده در صورت عدم تحویل به موقع واحدها شرکت‌های سازنده باید جریمه پرداخت کنند.

براساس این گزارش محسن نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر گفت: این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی است و مطمئنا با این افزایش قیمت سرعت و پیشرفت پروژه‌هاچندین برابر می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیچ پیمانکاری حق متوقف کردن پروژه‌های مسکن مهر را ندارد.

وی در خصوص مشکلات ساکنان پرند و عدم تحویل واحدها گفت: ما تمامی تعهدهای دولت قبلی را به سرانجام می‌رسانیم و طی تفاهم نامه سه جانبه با انبوه سازان و تعاونی‌ها، واحدها هر چه سریعتر به سرانجام می‌رسانیم.

براساس این گزارش همچنین قیمت تمام‌شده واحدهای ۶۹٫۵۷ متری دو خوابه ۱۲ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۸۱ تومان، ۷۰ درصد آورده آن هشت میلیون و ۶۱۶ هزار و ۶۳۷ تومان و ۳۰ درصد مابقی آورده آن ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۴۴ تومان است.

قیمت تمام‌شده واحدهای ۷۳٫۶۶ متری دو خوابه شانزده میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. ۷۰ درصد آورده متقاضی در این واحدها یازده میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده و ۳۰ درصد مابقی چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت تمام‌شده واحدهای ۷۳٫۸۹ متری دو خوابه شانزده میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. ۷۰ درصد آورده متقاضی در این واحدها یازده میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بوده و ۳۰ درصد مابقی چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است.

حال با توجه به شرایط موجود و بر روی کار آمدن دولت یازدهم امید می‌رود با رویکرد جدید و با شتاب بیشتر مشکلات ۲۰۰ هزار نفری شهروندان شهر جدید پرند به زودی رفع شود اما آنچه که در این میان قابل توجه است حضور پر رنگ شرکت عمران‌های شهرهای جدید از جمله شرکت عمران جدید پرند برای رفع و کاهش مشکلات این شهر است.

 

    نظرات