رونق بازار مسکن با حمایت تعاونی‌های "مسکن" ممکن است

رونق بازار مسکن با حمایت تعاونی‌های "مسکن" ممکن است

http://www.bananews.ir/تعاونی‌های مسکن در سایه حمایت‌های دولت می‌تواند نقش مؤثری در کنترل بازار مسکن داشته باشد که وزارت با حمایت از تعاونی‌ها بازار مسکن را از رکود خارج کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمد تقی اشتری فعال عرصه تعاون در حوزه مسکن گفت: هدف اصلی از تأسیس تعاونی مسکن خانه‌ دار کردن افرادی است که ایجاد سرپناه از طریق بازار آزاد برای آنها امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: به همین منظور با احداث تعاونی‌های مسکن می‌توان درآمد اندک این افراد را ذخیره کرده و با هماهنگی ارگانهای ذیربط در جهت خانه‌دار شدن افراد گام برداشت.

اشتری با اشاره به هماهنگی ارگانهای مرتبط با تعاونی مسکن گفت: شهرداری برای دریافت تراکم، بانکها برای تسهیلات و وزارت مسکن برای تهیه مصالح ساختمانی با تعاونی‌های مسکن همراهی لازم را نمی‌کنند و این امر اختلالاتی را در این سطح از فعالیت‌ها ایجاد کرده است.

این فعال عرصه تعاون در حوزه مسکن تأکید کرد: گام اول برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن دسته‌ای آسان به تسهیلات بانکی است تا با این راه‌حل فشار از مردم کاسته شده و بتوان به مسکن ارزان امیدوار بود در حال حاضر از قیمت کل تمام مسکن بانکها درصد تسهیلات دارند که این میزان کافی نیست.

وی تصریح کرد: وجود هزینه بالا برای تهیه برگه‌های نظارت هم مشکلی است که گریبان اکثر تعاونی‌ها را می‌گیرد چون هزینه زیادی را به مردم تحمیل می‌کند باید قیمت منطقی این برگه‌ها بر مبنای نیاز بازار تنظیم شود.

اشتری اضافه کرد:مالیاتهای موجود برای تعاونی‌های مسکن بسیار بالاست و باید دید که منبع تأمین این تعاونی‌ها چگونه تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های مسکن در سایه فعالیت‌های دولت می‌تواند نقش مؤثری در کنترل بازار مسکن داشته باشد که وزارت مسکن با حمایت خود از تعاونی‌ها در این امر اثرگذار است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات