مسکن "امید" گوشت قربانی نشود

مسکن "امید" گوشت قربانی نشود

http://www.bananews.ir/دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران از دولت خواست تا قبل از اجرای طرح مسکن امید، مشکلات و نقاط ضعف مسکن مهر را آسیب‌شناسی و بررسی کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،هادی ابوی گفت: چند سالی است که کارگران به امید خانه‌دار شدن در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند اما با وجود واریز پول و افزایش هر ساله مبلغ آن، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: تامین مسکن یکی از دغدغه‌های مهم معیشت کارگران به شمار می‌رود و اگر قبلا یک سوم حقوق آنها صرف هزینه‌های مسکن می‌شد اکنون باید سه چهارم دریافتی خود را بابت اجاره منزل پرداخت کنند.

ابوی درباره طرح مسکن امید که دولت یازدهم درصدد اجرای آن است، گفت: این طرح مورد تاکید وزیر کار قرار گرفته و بر اساس آن تفاهم‌نامه هایی هم به امضا رسیده و قرار است که تا سه سال آینده تامین مسکن کارگران اتفاق بیفتد اما معتقدم که اگر قرار باشد مسکن امید هم مثل مسکن مهر گوشت قربانی شود و هر سازمان و دستگاهی از استانداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و شهرهای جدید عمران بخواهند از آن منتفع شوند مردم نیازمند هرگز صاحبخانه نمی‌شوند.

به اعتقاد دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران، کارگران جزو اقشار کم درآمد و نیازمند مسکن هستند و چنانچه تکمیل مسکن مهر به کمک مالی نیاز دارد دولت می‌تواند سقف وام و اعتبار آن را افزایش بدهد.

وی در پایان اختصاص وام خرید مسکن و وام ودیعه مسکن را راهکاری موثر در صاحبخانه شدن تدریجی کارگران دانست.

 

 

ایسنا

    نظرات