چگونه اطمینان به بازار مسکن برمی‌گردد؟

چگونه اطمینان به بازار مسکن برمی‌گردد؟

http://www.bananews.ir/دولت با کنترل پیگیرانه باید قیمت مواد اولیه مصرفی را پایین نگه دارد تا اطمینان به بازار مسکن برگردد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمدعلی پورشیرازی - کارشناس مسکن - درباره اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها و تاثیر آن در بازار مسکن اظهار کرد: همه جای دنیا هزینه‌های مردم از سرمایه ملی پرداخت می‌شود اما این تجربه ۶۰ سال گذشته کشورهای مختلف بوده که چندان موفق نبوده است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی زمانی روی ۱۰ درصد اقلام تاثیرگذار بود، تصریح کرد: در حال حاضر با گران شدن قیمت حامل‌های انرژی همه اقلام سبد خانوار با افزایش قیمت روبرو می‌شود چراکه این افزایش قیمت روی حمل و نقل تاثیرگذار است.

این کارشناس مسکن افزود: همه موارد اشاره شده مانند زنجیر به هم پیوسته هستند و تنها با ثابت نگه داشتن قیمت‌ خانه می‌توان بازار را کنترل کرد.

وی با بیان این‌که مسکن یک کالای سرمایه‌ای شده است، اظهار کرد: همه عوامل به ویژه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در روند ساخت و ساز تاثیرگذار هستند.

پورشیرازی گفت: امکانات زیرزمینی بسیار بالایی در کشور داریم ولی متاسفانه نمی‌توانیم از این امکانات در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت برای کمک به بازار مسکن تصریح کرد:‌ دولت با کنترل پیگیرانه باید قیمت مواد اولیه مصرفی را در کشور پایین نگه دارد به گونه‌ای که اطمینان به این بازار برگردد.

پورشیرازی خاطر نشان کرد: به دو دلیل رکود در بازار مسکن ادامه دارد و قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت؛ دلیل اول اینکه فروشنده اطمینان کافی به بازار ندارد و از طرف دیگر جو ایجاد شده یک فاصله بین درآمد و هزینه ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همه عوامل اقتصادی در روند ساخت و ساز و قیمت مسکن در جامعه تاثیرگذار هستند به طوری که کوچکترین واحدها نیز از شرایط جامعه تاثیر می‌گیرند.

 

ایسنا

    نظرات